GeForce 7900GT beter dan 7900GS?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vortigen

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2002
Na diverse artikelen te hebben gelezen (ook de stickies op dit forum) weet ik het nog niet helemaal zeker...kan je in het algemeen zeggen dat een GeForce 7900GT beter presteert dan een GeForce 7900GS?
Het gaat overigens om de 256mb versie in de PCI-express uitvoering.
Soms zag ik namelijk maar 1 van die 2 kaarten in testen staan.

Hoi,

Ik heb ook lang zitten twijfelen of ik de geforce 7900GS of GT zou kopen. Bij mij is het uiteindelijk toch de GS geworden en heb hier zeker geen spijt van gehad! Hij verschilt enorm in prijs met de GT. Heb ook eens zitten proberen hoe ver en goed dit kaartje te overclocken was. Standaard heb je aan de GS al ruim voldoende hoor maar wanneer je een beetje gaat testen kan hij makkelijk de prestatis van een standaad GT voorbijsteken.

Ik heb ook een paar benchmarks uitgevoerd met 3dmar05. Standaard scoorde deze kaart juist 7000 punten, met deze een beetje te overclocken scoorde had ik juist geen 10000 punten. Je andere hardware heeft hier uiteraard ook invloed op natuurlijk. Ik zou wel gaan voor een kaart van XTX omdat deze kaarten er toch bekend staan voor betere prestaties dan de versie van asus en dergelijke.

Bedankt voor je reactie :)
Overlocken doe ik liever niet. Heb het ooit eens geprobeerd maar de winst die ik boekte was marginaal en ik hoorde mijn kaartje meer geluid maken.
Maar een nieuwe koeling van Zalman o.i.d. zou dat wellicht kunnen verhelpen.
De prijs van de TopGT en TopGS kaarten zijn bij Mycom trouwens precies hetzelfde dus daar hoef ik het niet voor te laten. (Top uitvoering is 20% sneller dan gewone)
Nu zit ik echter ook te denken om een GS 512mb kaartje te nemen...:p iets minder prestatie dan die Topkaartjes maar wel met meer geheugen.

Ik twijfel nog steeds...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan