Geforce 8400 GS werkt niet !

Status
Niet open voor verdere reacties.

PeLMeN

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2007
Berichten
24
Sinds gisteren heb ik een nieuwe videokaart omgeruild vanwege dat ie niet ging werken Geforce 9600GT tegen Geforce 8400 GS.Toen heb ik die in mijn pc geplukt en die deed het natuurlijk niet en toen ben ik begonnen dus met drivers te installeren met bijgeleverde cd.Tijdens de installatie onstond er een fout dat mijn hardware niet compatible is met deze videokaart en vandaar is de vraag hoe kan ik dat verhelpen om dat wel te laten werken ?

Ik heb er ook in het Bios vervangt dat hij niet onboard video controller gaat kiezen maar pci-e... misschien liegt het ergens aan de onboard videokaart ?


hier is de link tot mijn specs(staan midden op de pagina) http://www.ciao-shopping.nl/HP_Pavilion_A760_nl__362811

vanuit deze lijstje heb ik processor vervangen tot Pentium 3.2 Ghz harde schijf tot 250 GB , RAM tot 2.5 Gig en voeding die helaas kapot ging naar 350 W.

Iemand een suggestie wat kan ik doen om dat te verhelpen ?
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

Oude drivers eerst verwijderen via Start - configuratiescherm - software, en in het bios de on-board grafische chip uitschakelen, of op automatisch zetten.

Beide graka's zijn geschikt voor je mobo.

Greetz,

Harry.
 
Harry, misschien dat je een dezer uren dit topic eens door wilt lezen?

Ik heb mij niet verdiept in de powerconsumptie van de kaarten genoemd door PeLMeN, maar, wat denk je als je het door mij gelinkte topic doorleest?
 
Hoi !

@Pasja: je hebt natuurlijk een punt: graka zonder voldoende voeding gaat niet werken.

Uit de link blijkt m.i. dat de voeding " op het kantje" is: d.w.z de kaart werkt, maar dan kan de PC verder niets tot weinig meer uitvoeren.
Ergo: voeding is te krap. zoal meestal bij die OEM-PC's met een on-board grafische chip.
De betr. voeding gaat dan ook niet lang meer leven en, wat erger is, helpt daarbij ook vaak het mobo naar de filistijnen.

@T.S.: hier zit mogelijk de oplossing van je probleem.
Je HP heeft een te zwakke voeding !

Kijk even wat er voor de graka wordt aanbevolen en check dan de voeding van je HP: trek daarna je conclusie's.

Greetz,

Harry.
 
Ik vind het vaak een crime om (snel) de juiste powerconsumptie waarden te vinden van grafische kaarten. Daar waar je van miljoenen dingen de specs redelijk snel kunt vinden, zoek je je bij grafische kaarten vaak de krampen.
Ik doe ook een poging voor TS, maar ik moet helaas zo nog weg.
Bedankt dat je dat andere topic door wilde lezen.
 
Hoi !

@Pasja, ik kijk meestal even bij @Alternate, daar staan bij de graka's het maximale gebruik in Watts vermeld.

Voor de 8400GS staat daar 40 W bij maximale belasting.

Da's niet veel, maar naar mijn ervaring bemeten de bekende OEM-merken de voeding zo krap mogelijk, onder het motto van: " iedere cent is er 1 ! "

Greetz,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan