GeForce 8600GT/Monitor start niet meer???

Status
Niet open voor verdere reacties.

kaifudin

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2008
Monitor start niet meer???

Hallo beste mensen,

Ik heb gisteren een nieuwe systeem kastje gekocht, nadat ik thuis was gekomen wou ik de nieuwe drivers van nVidia updaten op nVidia.com. Huidige drivers waren iets met 169... en nog wat en die nieuwe 173... dus vandaar dat ik de update wou doen. MAAR het is misgelopen helaas, toen de installatie bezig was, is de monitor ineens uitgevallen.
Systeem kast start en draait gewoon maar de monitor gaat maar niet aan. Ik heb andere systeem kast van mij geprobeerd op het zelfde scherm, die doet het wel gewoon.

Wat heb ik verkeerd gedaan? Wat moet ik doen om weer monitor te laten werken?

Alvast heel erg bedankt jongens.

Ik heb 2x GeForce 8600 GT 512MB SLI PCI-e erin.

Laatst bewerkt:
misschien ff sli uit/aanzetten.
en op de andere monitor weer terug aan/uitzetten.

Hoi,

Kun je ook niet in de veilige modus komen?
Anders de videokaart demonteren, (pas op statische electriciteit) en opstarten via de onboard videokaart. (als je deze bezit tenminste)

Hoi,

Kun je ook niet in de veilige modus komen?
Anders de videokaart demonteren, (pas op statische electriciteit) en opstarten via de onboard videokaart. (als je deze bezit tenminste)

ik heb geen onboard kaart, en kan sowieso niet in de veilige modus, want de monitor start toch niet :)

Oke:o

Anders de twee kaarten één voor één testen. Misschien dan toch een defecte vk.

op een andere monitor start het wel.

dus daar kan het niet aan liggen.

Nee, als ik mijn oude systeem kast aansluit op de monitor dan doet de monitor het gewoon, maar als ik mijn nieuwe kast aansluit NIET.

Dan is het denk ik een geheugenprobleem! Hoeveel reepjes heb je? anders er één uithalen en proberen.

Ps: nieuwe kast. Zit er geen garantie op dan?

Laatst bewerkt:
Best is. Niet mee gaan klooien en gewoon terug naar de winkel.

Dan is het denk ik een geheugenprobleem! Hoeveel reepjes heb je? anders er één uithalen en proberen.

Ps: nieuwe kast. Zit er geen garantie op dan?

2 reepjes. Denk je dat dat gaat helpen?

P.S. Er zit zeker garantie op, 1 jaar, maar voordat ik hem terug breng (want dat gaat paar dagen duren) wou ik hier vragen voor een oplossing.

Laatst bewerkt:
De kans dat als je de kast zelf opent en erin gaat knooien de garantie verloopt wil je niet op je geweten hebben. Gewoon mee terug gaan! Dat is het beste advies wat we je nu kunnen geven. In ieder geval ik;)

De kans dat als je de kast zelf opent en erin gaat knooien de garantie verloopt wil je niet op je geweten hebben. Gewoon mee terug gaan! Dat is het beste advies wat we je nu kunnen geven. In ieder geval ik;)

en probeer je monitor die het niet doet even ergens anders op aan te sluiten.

om zeker te weten dat die monitor het nog doet

en probeer je monitor die het niet doet even ergens anders op aan te sluiten.

om zeker te weten dat die monitor het nog doet

de monitor werkt gewoon op andere systeem kast.
Heb van alles geprobeerd. Op 1 videokaart en op 1 ram reepje noem maar op, en batterijtje eruit gehaald en dan weer erin enz enz.

Niks helpt. Ik snap er echt geen bal van, waarom laat de monitor het niet zien???
Toen ik die voor het eerst aansloot deed die het gewoon he, maar terwijl de videokaart update installatie bezig was is de scherm gewoon uitgevallen, hoe kan dat, dat kan toch normaal niet!?

Ik zie wel dat de kabel die naar de videokaart gaat (wit/grijs kabeltje) los hangt, ik weet niet of wat dat zo hoort?:confused:

Weet niet goed wat je bedoeld, maar sluit anders een ander kabel aan als je die voorhanden hebt!

of misschien drivers weer deinstalleren,
dan weer installeren.

of misschien drivers weer deinstalleren,
dan weer installeren.

Kan niet want de monitor gaat toch niet aan.
De probleem is dat de monitor niet aan gaat. De systeem kast die doet het gewoon, die gaat aan en werkt perfect, maar aangesloten monitor gaat niet aan.
P.S. monitor is NIET stuk.

Mischien is er door de driver update automatisch een resolutie ingestelt die jou beeldscherm niet ondersteunt, dit was bij mij ook eerst het geval waardoor ik eerst mijn pc op een ander beeldscherm moest aansluiten om m via daar de resolutie op 800 x 600 te zetten [dat word door elk systeem ondersteunt] en dan aan te sluiten op mn nieuwe monitor en vanaf daar op 1440 x 900 te zetten [ breedbeeld ].Mischien heb je er iets aan.

en ik snap trouwens niet hoe iemand er bij komt dat er geheugen kapot moet zijn ?

PS hoor je ook het windows opstartgeluid of niet [als je dat normaal wel hoorde] ? want als je dat niet hoort, dan komt hij ook niet in windows + kan het ook nog aan je processor liggen, of idd aan je geheugen

Laatst bewerkt:
Nieuwe moederbord in gedaan and the problem is solved :)
Ik weet niet hoe dat kan maar moederbord was opgeblazen zei de garantie gever en wou voor deze ene keer gratis nieuwe msi sLi moederbord erin doen:)
Bedankt jongens voor de tips en uitleg.

Nu ga ik ff CSS spelen, heb speciaal voor dit spel 2x GeForce 8600 GT 512 erin laten doen :evil:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan