Geforce 8600GTS of GT

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miguelb

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2008
Berichten
17
Hee,

Laatst heb ik een videokaart aangeschaft nl: Club3d 8600 GTS 256 mb.
nu vroeg ik me laatst af, wat nou beter is, een 8600GTS 256mb of een 8600GT 512mb.
Het lijkt mij toch de 8600GTS 256 of heb ik dit mis?
graag ook uitleg erbij, wat het verschil is qua snelheid ed.

mvg,
Miguel
 
Klik
Op deze site kun je 2 of meer kaarten aast elkaar zetten / andere merken etc. etc,
 
Laatst bewerkt:
Klopt, die site vertoonde een foutje / ik klikte verkeerd, maar je kunt nu kaarten zelf selecteren door op het kruisje te drukken en nieuwe toe te voegen.
 
Mooie vergelijking, maar ik kon geen enkle 8600gt 512 tussen alle kaarten vinden.
Je kunt er wel van uit gaan uitgaan dat de gts sneller is dan de gt.
Deze is nl een stuk sneller geklokt. zie tabel
Veel, maar langzamer geklokt geheugen kan juist vertragend werken.
Pas bij heel hoge resoluties gaat meer geheugen voordeel bieden, maar dan zal de gts blijven winnen.
mvg leo
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat de 8600GT 512 een betere keuze is dan de 8600GTS 256 vanwege het feit dat hij gewoon tweemaal zoveel grafisch geheugen heeft.

Het verschil tussen 512 en 1024 (of 512 en tussenliggende groottes) is aangetoond nihil te zijn, maar 256 en 512 heeft echter een aanzienlijk verschil omdat je gewoon veel meer grafisch geheugen tot je beschikking hebt!

als je het zou hebben over de 8600GTS 512 dan zou dit wel een betere keuze zijn dan de 8600 GT 512, maar of de 256 GTS nou echt beter is... wel heeft de GTS veel hogere kloksnelheden, maar dit hoeft niet altijd een betere performance te betekenen! ik denk dat de 8600GT 512 in dit geval beter is :)
 
Staar je niet blind op de hoeveelheid geheugen op een videokaart. Ook GPU snelheid en geheugen snelheid, met daarbij ook de hoeveelheid pipelines, bepalen hoe een videokaart presteerd. Ook Shader model en nog wat dingen horen daarbij.Een videokaart met 256MB kan door deze dingen soms wel een beter zijn, dan een 512MB uitvoering.
 
Laatst bewerkt:
dus in dit geval is het toch beter om de 8600GT 512mb aan te schaffen, ipv de GTS met 256mb? want dit s dan wel een vervelende keuze die ik heb gemaakt. Niet dat dit erg is, omdat ik nu ook me spellen goed spelen kan.
iemand nog enige uitleg hierover?
 
Nee je begrijpt het niet goed.
De gts is een betere kaart met een veel snellere beeldverwerking en opbouw.
Dat wordt door niet goed gemaakt doordat de gt meer geheugen heeft.
Je hebt toevallig echt de goede keuze gemaakt.
Het enige wat je daar nog van kan zeggen is dat zo'n topic beter kunt beginnen voordat je wat koopt:)
mvg leo
 
Laatst bewerkt:
Ik staar me echt niet blind op getalletjes van grafisch memory, maar ik heb zelf de 8600GTS 256 gehad en nu een 8600GT en mn games lopen echt stabieler, bijvoorbeeld met Call of Duty 4: waar ik met de 8600GTS framerates behaalde vaerierend tussen de 40 en 125 kom ik nu niet lager dan de 60 (max zit door het spel zelf op 125 ongeveer begrensd) dus vanuit mijn eigen ervaring hebi k geconcludeerd dat de 256mb niet kon tippen aan de 512 omdat de GT 512 gewoon stabieler was, dan kan dat misschien weer van pc samenstelling tot pc samenstelling verschillen maar daar ga ik me nie mee bezig houden aangezien ik het nu heb over mn eigen systeem.

Naast het feit dat de GT en GTS allebei gewoon goeie budget kaarten zijn in mijn mening, maakt het sowieso niet heel veel uit. Ze zijn van hetzelfde kaliber als je het mij vraagt, en wellicht dattie bij andere wel beter presteerde dan de GT :)

Wat ik overigens wel kan zeggen: de 512mb versie van GTS is wel beter dan de 512 GT :)
 
Hey,

Ik heb zelf ook een 8600GTS 256MB en een maat van mij heeft toevallig de 8600GT 512MB editie. En we spelen allebei Crisys en UT3. We spelen allebei op 1440 X 900 maar ik kan bij UT3 met alle details aan spelen en hij NIET ! bij 't spelletje Crysis merk je 't veel beter dat de 8600GTS beter is, want je kunt gewoon meer details aanzetten.

Conclussie: de 8600GTS is veel sneller dan de 8600GT. Je hebt genoeg aan 256MB :thumb:
 
Hey,
Ik heb zelf ook een 8600GTS 256MB en een maat van mij heeft toevallig de 8600GT 512MB editie. En we spelen allebei Crisys en UT3. We spelen allebei op 1440 X 900 maar ik kan bij UT3 met alle details aan spelen en hij NIET ! bij 't spelletje Crysis merk je 't veel beter dat de 8600GTS beter is, want je kunt gewoon meer details aanzetten.
Conclussie: de 8600GTS is veel sneller dan de 8600GT. Je hebt genoeg aan 256MB :thumb:

Dat klopt ook meer met de theorie, Legend heeft blijkbaar een andere ervaring.
mooi dat het voor hem zo goed uitpakt.
 
haha ik kan dus met de 8600GT ook op unreal tournament 3 met alle details aan en alles op zn hoogst 1440x900 en zit op de ong. 70 fps nu :)

Maar wellicht dat de rest van je systeem er ook bij komt kijken zoals ik al zei :) ik denk dat de kaarten verder ongeveer van zelfde kaliber zijn
 
haha ik kan dus met de 8600GT ook op unreal tournament 3 met alle details aan en alles op zn hoogst 1440x900 en zit op de ong. 70 fps nu :)

Maar wellicht dat de rest van je systeem er ook bij komt kijken zoals ik al zei :) ik denk dat de kaarten verder ongeveer van zelfde kaliber zijn

ben blij voor je :thumb: maar bij Crysis merk je 't verschil veel en veel beter ;) De 8600GTS is gewoon beter en vele malen sneller. Dat de 8600GT 512MB heeft tjah dat kan maar je hebt er eigenlijk geen DONDER AAN, Want aan 256MB heb je genoeg ;)
 
Ja ik weet dat 256/512 soms weinig uitmaakt maar bij mezelf heb ik wel duidelijk stabielere performance, maar ik zeg **** it en game on :D:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan