geforce 8800gt scherm hong vast en pc ging uit. videokaart kapot of pci express

Status
Niet open voor verdere reacties.

coolbvwes

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2010
ik zal even zeggen deze grafiese kaart had al een memory klok probleempje dus hij moest undergeklockt worden de memmory clock anders als ik een spel opstarte hong hij vast.

nu deed hij vandaag heel raar heel vaak vasthangen en hij is undegeklokt hij werkte al een mand goed (geleende halfkapotte kaart)

hierbij was ik een spel aan het spelen (black ops 1 zombies) opeens ging de fps al omlaag en ging het scherm vasthangen maar ik hoorde wel nog een vriend op skype.

toen ging in ik mijn kast eens openmaken om te voelen hoe warm hij was. ik raakte hem bijna aan en toen viel mijn pc uit. nu hij start wel op alleen ik krijg geen beeld aleen (de fan draait wel van de videokaart), en als ik de grafiese kaart eruit haal dan werkt de computer wel op de intel hd 3000 graphics dus kan ik de pc wel gebruiken (i5 2500k)

hierbij is mijn vraag zal die oude grafiese kaart kapot zijn of de pci express slot? want een staitese schok kon die niet gekregen van me hebben voorneem ik.

Hallo,
Is een beetje lastig lezen maar begrijp uit je verhaal dat je videokaart wellicht kapot is

de enige manier om dit te testen is door de kaart in een andere pc te stoppen en te kijken of je de zelfde problemen ondervind
je kan ook een videokaart waar van je weet dat hij goed werkt testen in het moederbord

heb je trouwens ook nog andere PCI-E sloten?
zo ja probeer die uit en kijk of je dezelfde problemen ondervind

zo ja dan is hoogstwaarschijnlijk je videokaart dood aan het gaan
zo nee dan is er een probleem met je moederbord of je drivers zijn niet goed

maar eerlijk gezegd denk ik dat je GT8800 dood aan het gaan is

bedankt voor je snelle reactie. nee ik heb geen andere sloten.
er ruikt niks verfikt aan het moederbord.

ik heb de grafiese kaart al eens 10 min in de oven gelegd maar geen resultaat (oven truc voor oude geforce kaarten)

ik zal dan moeten wachtten totdat ik een nieuwe koop.

een vraag nog ik heb een asrock h61m-vg3 moederbord voor 35 euro (andere was kapot duurde overklok moederbord)
pakt zo een goedkoop moederbordje wel een betere grafiese kaart zoals een 2e handse 5770 of de 6870

Laatst bewerkt door een moderator:
ja hoor is geen probleem

neem aan dat je voeding wel krachtig genoeg is voor die kaartjes?

Laatst bewerkt:
ja ik heb een 400 watt coolermaster 1 x 6 pin dus ik betwijfel het en heb op dit moment niet zoveel geld voor een nieuwe psu.

ik heb gelezen een hd 5770 wel met andere eigenaren maar en 6870 weet ik niet zeker.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan