Geforce 9300m G

Status
Niet open voor verdere reacties.

marco282

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2006
Hallo, ik heb een acer aspire (laptop) 7720
met een nvidia geforce 9300m g

Nu is het zo dat deze videokaart redelijk goed is, maar soms is het zo dat die midden in een belangrijk deel van een bepaald spel stoer gaat doen.

ineens wordt de FPS (frames per second) veel lager dan normaal, logisch als er meer grafische dingen worden vertoont.

maar nu had ik een vraag, is het mogelijk om die ventilator van je nvidia kaart sneller te kunnen laten draaien zodat die altijd op volle snelheid gekoeld wordt?

Ik weet eerlijk gezegd niet waar je vandaan hebt dat die kaart "redelijk goed" is, maar hij valt onder de budgetklasse van de 9000. Welk spel speel je?

Ik speel world of warcraft en soms heb ik dat ik op de 60 fps zit (constant)
Maar soms werkt die gewoon niet mee en dan zit ik onder de 20 en dat is echt frustrerend.

Nu ben ik van plan weer gewoon lekker over te stappen op een desktop in een maand ofzo maar toch wil ik in de tussen tijd nog wel lekker kunnen gamen op me laptop.

WoW is inderdaad een spel dat nogal verschilt. Ik speel hier op een radeon 2600 soms ook op 60 FPS, die idd ook soms inzakt naar 25-30. Dit is puur door het feit dat er soms gigantisch veel dingen tegelijk gebeuren. Vooral in raids en grote steden (Ironforge, orgrimmar enz) gebeurt dit. Hier gebeurt zoveel dat je videokaart (en de rest van je pc) het gewoon niet (goed) meer trekt.

Als dit ook gebeurt op momenten dat er niets op het scherm gebeurt (je bent bijvoorbeeld helemaal alleen in het bos oid) dan is er waarschijnlijk iets anders, maar dat lijkt me niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan