GeForce 9600 GT

• Onderwerp starter Onderwerp starter Giio
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Giio

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2009
Hallo allemaal,
Ik heb pas een geforce 9600 gt gekocht. Mininum requirements daarvoor is 400 watt maar als ik naar de achterkant van me pc kijk staat er alleen 230 volt. Ik begrijp het even niet..
Is dit voldoende om deze kaart draaiend te houden?

Laatst bewerkt:
In de binnenkant van je pc, op de voeding staat Max output. Welk getal staat hierachter?

Er staat bij output: 300W max
Dus ik kom nu 100W tekort. Als ik dit toch erin zou zetten, heeft het op termijn gevolgen voor mijn pc?

Als jij een voeding van 400 Watt erin zou stoppen, zou het theoretisch gezien moeten werken. Technisch zou je een paar bliepjes horen en het systeem start niet op, omdat het dan nog te kort komt, omdat je de rest van de pc vergeten bent mee te rekenen. Ga er maar vanuit dat je een 450+ voeding nodig zal hebben.

Wat is de rest van je pc?

Dus als ik nu mijn kaart erin zou doen, zal de rest van pc het eventueel niet kunnen trekken? Maar kan er iets ook kapot gaan??

Mijn pc:
OS: Windows Vista Home Premium Edition, 64-bit (Build Service Pack 26002)
Moederbord Asus M2N68-LA (Narra5) (1 PCI, 2 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 2 DDR2 DIMM, Audio, Video, LAN)
AMD Phenom(tm) 9650 Quad-Core Processor
CPU: 2.31 GHz
RAM: 4.0 GB
Video: Ati Radeon HD4350

Laatst bewerkt:
Dan gaat er niks kapot, maar dan start het gewoon niet op. Wellicht is het verstandig om te wachten op iemand die hier iets meer kennis van heeft.

niks zal er kapot gaan als hij te wienig stroom krijcht werkt het gewoon niet of zal de computer uit schieten

ik denk eerlijk gezecht dat jou voeding dit wel zal halen

ik denk dat jouw pc namelijk niet de volledige 300 watt gebruikt dit heeft hij niet nodig
dus gewoon proberen en als hij onstabiel is een betere voeding erbij kopen

400 watt is overdreven voor deze videokaart 350 werkt het ook mee

Maar als ik de kaart plaats, zal het dan niet 400w nodig hebben? Omdat er op het doos minimaal 400W staat.

Maar als ik de kaart plaats, zal het dan niet 400w nodig hebben? Omdat er op het doos minimaal 400W staat.

nee de kaart zal niet 400w nodig hebben dit zeggen de fabrikanten alleen om zeker te zijn dat je genoeg wattage hebt voor je hele pc met de videokaart!!

deze videokaart gebruikt niet meer dan 100W dus jouw pc gebruikt 250w in totaal plus die videokaart kom je op ongeveer 350W

en die videokaart zal trouwens ook niet constant 100w gebruiken alleen als hij goed belast word

de pc verbruikt alleen het aantal wattage what hij nodig heeft en dus niet constant 400w

en een A merk voeding kan dit wel aan ook als je 300W hebt

Laatst bewerkt:
yo gio:cool:
ik wil graag weten of het gelukt is met die 300 watt psu en een 9600gt
ik wil zelf namelijk graag een 5770 kopen en heb een 390 watt
vergelijkbaar stroomverbruik, die van mij iets meer
later

Ik verzeker je al dat dat niet gaat lukken.
Ik dacht dat de ati hd 4770 en 5770 serie iets zuiniger was maar een HD 5770 gaat 390 watt niet trekken.
Van welk merk is de voeding en wat is de efficiëntie (dat is een percentage bij de technische gegevens van jouw voeding)?

Ik ben bang dat je toch een 450 of 500 watt van een goed merk, zoals Coolermaster, Be Queit, OCZ of Zalman moet kopen.

Allemaal bedankt voor de reacties. Heb ondertussen mijn 9600GT erin zitten en (NOG:p) geen problemen.

EN TEVREDEN MET JE GT9600 ????;)
OVERWEEG ZELF OOK EEN GT - VERSIE, DIE NIEUWERE GAMES AANKAN!:confused:
GRZ

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan