geforce 9800 gtx+ oc probleem bij games

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruud83

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2008
hoi,

ik heb een tijdje terug de geforce 9800 gtx+ oc videokaart gekocht, en kreeg problemen met gamen.

als ik lang aan het spelen was, kreeg ik een blauw scherm en sloot m'n computer af, of ik kreeg allemaal blokjes in beeld en de computer deed helemaal niks meer. Later kreeg ik het steeds sneller, en vaker, alleen tijdens gamen.

ik heb hier al eerder een vraag over gesteld in dit forum, maar kwam er toen niet uit, en heb de videokaart teruggestuurd naar de winkel.

nu hebben ze hem dus getest, en er is niks mis mee.

dit heb ik in m'n computer zitten:

asus m2n32-sli deluxe mobo
amd athlon 64 x2 3.1 ghz
2 gb ddr2 kingston hyperx dual channel geheugen
coolermaster realpower 550 watt atx2.0 sli voeding
maxtor diamondmax 120 gb sata hardeschijf

ik heb windows xp sp3, en had de nieuwste drivers geinstalleerd voor deze kaart (heb de 180.48 geprobeerd en de 180.84).
ik had verder windows ook helemaal opnieuw geinstalleerd.
had systeemherstel gedaan, schijfcontrole uitgevoerd, register opgeruimd, opgestart met probleem opsporing van alles.
heb de temperatuur gechecked met asus pc probe II, en dat was allemaal goed.

ik heb nu m'n ouwe kaart erin zitten (7600 gt) en nu doet m'n pc het perfect, alleen slecht beeld met spellen (maar da's logisch met zo'n ouwe kaart).

waar zou dit in godsnaam aan kunnen liggen, zou echt niet weten wat ik nog meer kan doen.

Heeft iemand een idee? heeft het misschien met een instelling van de bios te maken?

daar heb ik namelijk niet zo heel veel verstand van, heb 'm wel een keer geupdate, maar alle settings heb ik op standaard gelaten.

mvg ruud

Heb je voor het plaatsen van de 9800 wel eerst alle oude drivers grondig verwijderd?

ja dat heb ik eerst gedaan.

toen ik daarna het probleem nog steeds had, heb ik windows xp opnieuw geinstalleerd, dus ook de hele schijf geformateerd. en gelijk de nieuwe drivers geinstalleerd.

Hoi,

Je hebt de temp. gecontroleerd welke temp dan ook die van de processor en natuurlijk de videokaart.
En hoe warm werd alles?

Modag

hoi,
met het programma wat ik daarvoor heb wat bij m'n moederbord zat staat geen temp van de videokaart bij.
maar het moederbord zelf is rond de 30 graden, en de cpu ook.
ik heb wel gevoeld aan de videokaart of ie warm was, en dat viel wel mee.

ik heb ook wel een goede koeling volgens mij.

recht voor de videokaart zit een grote fan die er recht opblaasd met 1300 rmp, en aan de achterkant, net boven de videokaart zit net zo'n fan die de lucht erdoorheen zuigt.
verder heb ik bovenaan m'n computer nog een kleine fan zitten, en boven aan, aan de achterkant van m'n pc nog een kleine fan.

kan je de temp van je videokaart wel precies testen? want moet er dan niet iets van een temp metertje op zitten, net zoals op m'n moederbord?

bedankt, ik kan dat programma wel proberen, alleen het probleem is dat ik nu de videokaart niet in m'n computer heb zitten.

maar kan het ook nog ergens anders aan liggen, want ik kan ook niet nog meer fans erin doen. heb nu het maximale aan koeling erin zitten, en het lijkt me sterk dat dat ding zo heet word. er zit immers op de videokaart zelf ook koeling op, en die moet wel goed zijn neem ik aan.

verder heb ik weinig apparaten in m'n computer zitten, 1 hardeschijf, 1 dvd brander en een floppy drive. verder niks speciaals. en het ik heb ook een grote kast.

ik heb trouwens 2 pci-e slots erin zitten, een bruine en een blauwe, maakt het nog uit waar ie in zit? had hem in de blauwe zitten.

Hoi,

Ik denk dat inderdaad de koeling wel genoeg .Maar het is altijd fijn om de temp te weten.

Modag

nog bedankt voor dat programma, hij geeft alleen 2 gpu temperaturen aan. wel vreemd. allebei rond de 40 graden, maar dit is dus van m'n oude kaart.

maar maakt het nog uit in welke pci-e slot ik m doe, ze zijn wel allebei x16 slots.
weet niet of er nog verschil zit tussen de blauwe en de bruine.

en kan het misschien aan de settings van de bios liggen?

maar maakt het nog uit in welke pci-e slot ik m doe, ze zijn wel allebei x16 slots.
weet niet of er nog verschil zit tussen de blauwe en de bruine.

en kan het misschien aan de settings van de bios liggen?

er zit geen verschil tussen de pci.

bedankt, ik dacht het al. maar nu weet ik het zeker :)

maar ik heb m'n videokaart terug, en heb de bios geupdate, en de nieuwste nvidia driver geinstalleerd (gisteren uitgekomen). en hij doet het nu goed

groeten ruud

oke, ik ben blij voor je

greetz,

bedankt, ik dacht het al. maar nu weet ik het zeker :)

maar ik heb m'n videokaart terug, en heb de bios geupdate, en de nieuwste nvidia driver geinstalleerd (gisteren uitgekomen). en hij doet het nu goed.
dus ik kan weer fulltime gamen :)

bedankt voor jullie reacties.

groeten ruud

oh ik was m'n bericht net aan het aanpassen toen je een reactie gaf.

maar bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan