pewie37
Gebruiker
- Lid geworden
- 2 sep 2007
Beste forumleden,
Ik heb (denk ik) een hitte-probleem in mijn game-pc.
Feit:
Na een tijd bevriest het beeld. Daarna keer op keer.
Reeds naar gekeken:
1. Heb het geheugen (memtest-errors) en de cpu reeds vervangen en geen errors meer.
2. De themperatuur van zowel de cpu als het board komt niet boven de 45 graden uit, dus da's goed.
3. Graphic stresstest met "FurMark v1.7.0" gedaan: Max 98 graden op alle 4 de GPU's ! ! Dat zal niet de bedoeling zijn. Tóch ? :shocked:
Info:
De graca's hebben een eigen fan. Daarnaast zit voor in de kast een 80x80 CaseFan die door de graca's blaast en achter in de kast een 120x120 CaseFan voor de afvoer uit de kast. Deze staat in één lijn met de Koeler die door de CPU-Heatsink blaast.
Hardware:
Voeding: Corsair TX850W
Case: Chieftec Giga GX-01B
Mobo: nForce 870i SLI
CPU: Intel Core 2 Extreme QX9770
Graca 2x (SLI): GeForce 9800-GX2
Vraag:
Is die 98 graden inderdaad te hoog en loopt ie daar door vast, én kan ik dit probleem oplossen door meer/betere fan's ?
Alvast bedankt :thumb:
Ik heb (denk ik) een hitte-probleem in mijn game-pc.
Feit:
Na een tijd bevriest het beeld. Daarna keer op keer.
Reeds naar gekeken:
1. Heb het geheugen (memtest-errors) en de cpu reeds vervangen en geen errors meer.
2. De themperatuur van zowel de cpu als het board komt niet boven de 45 graden uit, dus da's goed.
3. Graphic stresstest met "FurMark v1.7.0" gedaan: Max 98 graden op alle 4 de GPU's ! ! Dat zal niet de bedoeling zijn. Tóch ? :shocked:
Info:
De graca's hebben een eigen fan. Daarnaast zit voor in de kast een 80x80 CaseFan die door de graca's blaast en achter in de kast een 120x120 CaseFan voor de afvoer uit de kast. Deze staat in één lijn met de Koeler die door de CPU-Heatsink blaast.
Hardware:
Voeding: Corsair TX850W
Case: Chieftec Giga GX-01B
Mobo: nForce 870i SLI
CPU: Intel Core 2 Extreme QX9770
Graca 2x (SLI): GeForce 9800-GX2
Vraag:
Is die 98 graden inderdaad te hoog en loopt ie daar door vast, én kan ik dit probleem oplossen door meer/betere fan's ?
Alvast bedankt :thumb:
Laatst bewerkt: