GeForce 9800-GX2 loopt heet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

pewie37

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2007
Beste forumleden,

Ik heb (denk ik) een hitte-probleem in mijn game-pc.

Feit:
Na een tijd bevriest het beeld. Daarna keer op keer.

Reeds naar gekeken:
1. Heb het geheugen (memtest-errors) en de cpu reeds vervangen en geen errors meer.
2. De themperatuur van zowel de cpu als het board komt niet boven de 45 graden uit, dus da's goed.
3. Graphic stresstest met "FurMark v1.7.0" gedaan: Max 98 graden op alle 4 de GPU's ! ! Dat zal niet de bedoeling zijn. Tóch ? :shocked:

Info:
De graca's hebben een eigen fan. Daarnaast zit voor in de kast een 80x80 CaseFan die door de graca's blaast en achter in de kast een 120x120 CaseFan voor de afvoer uit de kast. Deze staat in één lijn met de Koeler die door de CPU-Heatsink blaast.

Hardware:
Voeding: Corsair TX850W
Case: Chieftec Giga GX-01B
Mobo: nForce 870i SLI
CPU: Intel Core 2 Extreme QX9770
Graca 2x (SLI): GeForce 9800-GX2

Vraag:
Is die 98 graden inderdaad te hoog en loopt ie daar door vast, én kan ik dit probleem oplossen door meer/betere fan's ?

Alvast bedankt :thumb:

Laatst bewerkt:
O sorrie die was ik vergeten :D.
Een Corsair TX850W
Zou ruim voldoende moeten zijn voor een stabiel systeem.

Heb trouwens op voorhand al een 3-tal case-fans besteld daar van de twee die origineel in de kast zitten geen specs van te vinden zijn en dus mogelijk te zwak.
2x Sharkoon Case ventilator 80x80
1x SilverStone FN121-BL 120x120

Zou dit de oplossing zijn ?

.

Laatst bewerkt:
Ja dat is een nadeel van de Multiple GPU kaartjes..
Ze worden verdomt heet. (overgens algemeen bekend toch? :) )
Sommige hebben de temps zelf 100+
En jij zit in SLI dus ze warmen elkaar nog eens op ook.

De kaartjes zijn erop gemaakt, dus moet opzich kunnen.
Je kunt extra fans in je kast plaatsen, maar je moet er niet vanuit gaan dat de temps van de graka's opeens naar de 80 graden gaan.

Haal de kaarten er eens om de beurt uit en kijk dan naar de temp en/of haperingen.

Koeling van derde, zou een optie kunnen zijn, alleen niet bij sli opstelling vanwege ruimte gebrek.

Koeling van derde ?
Heb je het hier over een 3e fan ?
Heb n.l. zat ruimte hoor. :cool:

nee koeling van derde = geen orginele koeling.
ook wel aftermarket kooling
9800GX2-2HR03.jpg

Lukt dus niet me sli :p

Oh ok.
Maar zonder sli heb ik m ook niet nodig want dan blijft alles netjes onder de 85 graden n.l.

Heb wat met fan's gestoeid en kan me niet voorstellen dat je met wat zwaardere fan's deze enorme hitte kunt bedwingen. Boven de 100 graden crashed ie n.l. onherroepelijk.

Maar HOE kun je die kaarten dan in godsnaam in sli draaien dan ?

Met bv. waterkoeling :)

maar dat kost je ook aardig veel knaken. En dat zijn die kaartje in mijn ogen niet meer waard.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan