GeForce 9800 vs ATI Radeon HD 4850

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bermuda

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2008
Heey, ik heb een nieuwe PC gekocht en nu heb ik de mogelijkheid om een videokaart erin te zetten. Dit ga ik wel doen, want met een onboard-video kaart ga ik het niet redden om FarCry 2 te spelen enz. Nu heb ik op een ander forum gevraagd wat voor kaart ik erin zou moeten stoppen, en er werd mij door 3 verschillende mensen verteld dat ik er een ATI Radeon HD 4850 in moet stoppen.

Toen heb ik het bij een verkoper na gevraagd wat voor kaart ik erin zou moeten steken zodat ik nieuwe games kan doen, die raadde mij echter een GeForce 9800 aan.
Ik heb de kaart afgewezen en hem gevraagd of hij mischien toch nog een ATI Radeon HD 4850 kan bestellen.

Nu heb ik even gegoogled, en toen kwam ik op deze pagina terecht;

http://www.gpureview.com/show_cards.php?card1=559&card2=566

Hieruit blijkt dat de GeForce 9800 in alle opzichten beter en bekender is als een HD 4850.
Toch zeggen mensen dat Radeon op dit moment veel beter is dan nVidia om de een of andere reden, en ik weet nu niet wat ik moet doen.

Hier een andere pagina, benchmark.
http://www.tomshardware.com/charts/...q3-2008/3DMark06-v1-1-0-3DMark-Score,794.html

HD 4850 scoort hier weer hoger.

De 9800, of de 4850? Ik wil gewoon zoveel mogelijk FPS krijgen en zoveel mogelijk kwaliteit.

mvg.

geforce_9800gtx.jpg

Laatst bewerkt:
beide kaarten vind ik geen miskoop eerlijk.

en beide trekken fc2 heel goed denk ik.

Is het niet saai om de hele dag in 3dmark06 te zitten?
Ik speel liever spellen, ipv 3dmark......

Kortom: 3dmark is leuk, maar zegt niets.

De 9800GTX is redelijk te vergelijken met de HD4850. In sommige spellen wint de HD4850 (zeker op hogere resoluties) en in andere de 9800gtx. (net iets vaker wint de 9800gtx)
De 9800GTX is wel een stuk duurder dan de HD4850.
Daarom adviseren mensen je een HD4850.

Maar eigenlijk maakt het dus niet zo heel veel uit welke kaart ik koop...
Ik merk eigenlijk net pas op dat de GeForce 9800 wel een stuk langer lijkt! Ik heb een kleine case en de 4850 past er nog net in! En hij is ook goedkoper...

Word het toch de 4850 denk ik...bedankt voor de vlugge reacties!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan