GeForce FX5600 XT 128Mb Kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker71

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2004
Hallo mensen,

Ik heb een jaar geleden een nieuwe PC gekocht:
Asrock K7S8X
Geforce FX5600 XT
512 Mb Ram
AMD Athlon XP 2600+ XP
80 Gb Hdd
Geluid on-board

Windows XP sp1

Ik heb tot 1 maand geleden alle spellen kunnen spelen, maar nu ineens niet meer :(
Als ik een spel opstart krijg ik het bekende blauwe scherm te zien. Ik ben heel bang voor deze regel: vervang zo nodig de beeldschermadapter :(.
Ik heb ook al mijn schijf geformatteerd om er zeker van te zijn dat het niet een software matig probleem was, ik heb de standaard-drivers geinstalleerd, pc loopt vast bij spellen (eerst dus niet!) Nu: de laatste nieuwe drivers: PC LOOPT NOG STEEDS VAST :(. Ik heb ook al mijn bios ge-update. Niets heeft geholpen.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen ?
Alvast bedankt,
Ruud.

Laatst bewerkt:
heb je iets veranderd aan je pc?

omdat de spellen het eerst wel deden

mischien gebruik je nu een nieuwe driver waar een fout inzit

Niets veranderd

Nee ik heb niets veranderd, alleen is mijn pc een keer vastgelopen met een virus weet niet meer welk, en toen heb ik hem opnieuw geinstaleerd. daarna begon hij raar te doen.... en ik heb alles precies zo gedaan als toen ik heb voor de eerste keer had geinstalleerd. (na aanschaf.) En de schijf heb ik toen via dos helemaal geformatteerd.

mischien heeft het virus je kaart ge overkclokt (ik zeg ok maar wat tzou kunnen) wat als ik me kaart te veer overclok krijg ik dezelfde problemen

de officiele nvidia driver?
van nvidia.com

Hoe kom ik erachter in welke driver een fout zou kunnen zitte? ik heb dus 2 drivers geprobeerd de laaste Nvidia (66.**) en de standaard driver waarmee alles zou moeten lopen.... een virus die je grafische kaart overklokt ??? :confused: nie goed :( .... wat is daar tegen te doen??

Ik denk dat het meer zin heeft na te gaan wat er aan een Grafische kaart kapot kan gaan en welke kaart un mooie is om nieuw te kopen... :confused: ... al die drivers... (kheb ze allemaal geprobeerd) doen het niet....:(

Je moet wel eerst alle mogelijk heden uitproberen he.
Een grafische kost gemakkelijk honderd euro.
En dan later zien dat door iets simpel je vorige kon herstelt worden

ik ben al 3 maanden alle mogelijkheden wat software betreft aan het uitproberen :confused: ... tog maares kijken of niet hardwarematig iets beschadigd is?

Ik heb hem er uitgehaald, hij ziet er harwarematig nog goed uit, geen stof fannetje draait nog :thumb: .... mah hij loopt nog steeds vast :(. in de foutmelding staat:

*Controleer of er voldoende schijfruimte vrij is.
( 15 Gb vrij op C: dus dat mag geen probleem zijn)
*Raadpleeg de (hardware-)fabrikant voor een bijgewerkte
versie van drivers.
(is gebeurd. zowel voor het moederbord als de grafische
kaart heb ik alle mogelijke drivers uitgeprobeerd.)
*Schakel bios geheugenopties uit zoals caching of shadowing
(ik heb geen ideej wat ze daarmee bedoelen ik ben het nog
nooit in mijn bios tegengekomen.)
*Controleer of er een bios-update beschikbaar is.
(ik heb mijn bios geflashd en alle instellingen juist ingesteld)
*vervang zo nodig de beeldschermadapter...
(HELP! :( )

Wat ik wel eens heb geprobeerd (en dat is het enige wat ik mij kan herinneren) is de FSB-snelheid van 333 Mhz op 400 Mhz gezet... dat ging sneller en hij deed het goed, maar ik heb het toch maar terug gezet omdat ik dacht dat mijn moederbord zo waarschijnlijk minder lang mee zou gaan.

Laatst bewerkt:
Ik ga proberen of mijn grafische kaart het in een andere pc het wel doet. Als iemand nog suggesties, tips of opmerkingen heeft, hoor ik het graag.

das een goede test idd.

Misschien een voeding die niet meer zo goed werkt, maar dat lijkt me niet zo logisch.

Mijn grafische kaart in een andere pc werkt prima :confused: .
ik ben bang dat ik naar het forum moederborden moet verhuizen :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan