Geforce Ge 6200

Status
Niet open voor verdere reacties.

bas zuid

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 dec 2007
Hallo mensen,
ik ben hier nieuw, en de ingewanden van computers ook niet mijn eerste interesse. Wel het gebruik ervan, ben fotograaf.

Maar dat is niet de issue, wel:

Sinds kort werkt de videokaart niet meer. Een XFX Nvidia GE 6200, heeft het een jaar of 2 prima gedaan, maar na een melding "BIOS checksum error" is de kaart niet meer bereikbaar. Bij opstarten meldt Windows (Xp home, SP2) netjes nieuwe hardware gevonden, en bij installatie meldt windows na wat nadenken "toegang geweigerd". Ik heb al de boel open gemaakt, kaart eruit, schoongemaakt, er weer in gezet, drivers gedeinstalleerd, nieuwe drivers van Nvidia opgehaald, en die gebruikt bij nieuwe installatie.

Ook na de melding checksum error verdween de optie 'stand-by' in het schermpje uitschakelen...

Gaat er bij iemand een belletje rinkelen?

In ieder geval een fijne Kerst aan wie dit bericht leest, en een voorspoedig 2008.

Bas.

Ik herken het probleem niet, maar het klinkt als een bios fout.
Ga eens de bios in (meestal F2 of Delete indrukken bij het aanzetten van je pc) en laad de bios "defaults".

Kijk eens wat dit uithaald.
Werkt dit niet?
Dan kunnen het de volgende dingen zijn:
- Defect geheugen, hierbij kunnen vreemde problemen optreden, met name met videokaarten. Controleer dit met bijv. met een UBCD - gratis.
- Beschadigde chipset-drivers, opnieuw installeren.
- Beschadigde bios, bios opnieuw flashen.

Nick,

bedankt voor je bericht, de bios op 'default' of 'optimized default' zetten resulteerde in een een schermresolutie van 640 x 480 pixels, en een memorychecker van de ubcd gaf het resultaat dat in het plaatje staat, voor mij abacadabra behalve dat rood meestal niet veel goeds betekent. De checker deed 3 'passes', deed zijn werk 3 keer. Jou zal het meer zeggen.

Bas.

Bijlagen

• scrnsht.jpg
    scrnsht.jpg
    34,6 KB · Weergaven: 35
Laatst bewerkt:
Het lijkt er op dat een van je geheugenbankjes overleden is.
Kijk eens in je kast en zoek naar dit onderdeel:
90805_1.jpg

Indien er meer dan 1 bankje in zit kun je er eentje weghalen en de test nog een keer doen.
Weer een foutmelding? bankje terugstoppen en de andere er uit halen.
Dit herhalen totdat de melding weg is.
Zodra de melding weg is, heb je het defecte bankje geheugen gevonden.
Als je er maar 1 bankje in hebt zitten heb je het gevonden.

Vervang dit bankje door een nieuw bankje en je probleem is opgelost.

Als je nog vragen hebt horen we dat graag.
Hou ons op de hoogte, en veel success.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan