Geforce GT 630M op nieuwe asus N76VM laptop niet te updaten!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

nielssinke

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2003
Ik zit met het grote probleem dat de drivers van mijn nvidia geforce kaart niet updaten zijn. Telkens als je het probeert krijg je de melding dat hij geen compatible hardware kon vinden en sluit hij af. Dit komt doordat asus de hardware ID's blokeert. Het is dus op te lossen door je huidige hardware ID code te plakken in de inf file van de nieuwe drivers waardoor hij hem wel ziet en hij wel te instaleren is.

Ik heb meerdere guides gevonden op internet die dit laten zien maar telkens strand ik halverwege omdat de laatste driver 306.23 de files niet hebben die wel in de guide staan.

Heeft iemand ervaring of een goede workaround of misschien de kennis om dit toe te passen op de nieuwste update van nvidia? Mijn asus N76VM laptop is nu gewoonweg niet te gebruiken als game laptop(okok ik weet dat ie niet zo sterk is) maar ik zou toch een redelijke framerate moeten kunnen halen met verscheidene games met de dedicated geforce kaart.

Ik hoop dat je kunnen helpen,

Met vriendelijke groet en alvast bedankt.

Niels Sinke

Hallo,

Je kan ook de drivers van ASUS weggooien en dan die van NVIDIA erop proberen te zetten. Tevens wel de driver van asus downloaden.

Onthoud dat een laptop geen game-pc is. Maar meestal voor zakelijk gebruik is gebouwd ipv gaming. Daarnaast moet je denken aan dat de framerate niet door drivers word geregeld maar hardware matig door de Grafische kaart van de laptop zelf;).

Veel succes en hoop je genoeg informeert te hebben,
Nicj56

Snap ook niet hoe je aan het idee komt dat nieuwere drivers iets toevoegen aan de huidige, meestal zijn het aanpassingen om nieuwere hardware die ook gebruikt maakt van die driver ook te laten werken.
En als je het persee wilt, voer alle handelingen voor het verwijderen in veilige modus uit met Revo uninstaller en na een reboot verwijzen naar de nVidia uitgepakte drivers, miss wil dat.

Als ik het goed begrijp van andere fora's word de nvidia kaart die erin zit eigenlijk gelimiteerd door de intel hd onboard grafische processor/chipset. Oftuwel als de nvidia kaart het overneemt voor het zwaardere werk dan moet hij alsnog altijd het beeld outputten via de intel kaart. Dit is niet het geval als je een extern scherm aansluit dan word die juist aangestuurt door de nvidia geforce.

Wat betreft drivers en snelheid... ik snap best dat je kaart het werk doet en niet de driver maar de geforce GT360 M hoort wel wat meer aan te kunnen dan dat hij nu huidig draait. Ik heb het gevoel dat nieuwe drivers best wel een performance boost kunnen geven ten op zichte van de oude drivers. Heb voreger op me desktop ook nieuwe drivers geinstalleerd op een videokaart en toen draaide hij een game stukken beter dan ervoor. Dus dat een driver niets doet is niet helemaal waar.

Maar goed ik blijf zoeken naar een optie om te kunnen upgraden. Het is altijd verstandig om de laatste drivers te draaien al is het maar dat sommige programma's en games beter ondersteunt worden....

Dank voor de reacties zover in ieder geval!

Groeten,

Niels Sinke

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan