geforce GTX 550 ti

Status
Niet open voor verdere reacties.

indianajones

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2011
hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een nieuwe videokaart aangeschaft: een EVGA Nvidia Geforce GTX 550 Ti 1GB.
Nu heb ik mijn pc gezet, hij doet het maar ik moest alleen de drivers installeren voor een optimaal resultaat.
Die heb ik gedownload van de offici�le site: www.evga.com
Dan naar support, downloads en bij familie: 500 series, en bij OS: Windows xp 32 bit.
Downloaden, installeren en als dat klaar was moest je de pc opnieuw opstarten om de wijzigingen van kracht te laten komen.
Deed ik: loopt het balkje van Windows daarna wordt het beeld zwart en even later verschijnt 1 seconde een blauw error scherm dan start hij opnieuw op. . . . . , een paar keer geprobeerd en nog een keer de installatie die Windows zelf aangeeft na het installeren van nieuwe hardware: zelfde effect

ik weet niet of ik het fout doe of mijn pc die videokaart niet aankan.
hier mijn systeem: (niet nieuw meer :) )

proccesor: intel core 2 duo 2.4ghz
moederbord: Asrock dual vsta 775
voeding: XFX pro 550 watt
werkgeheugen: 2x 1gb kingstone 667mhz

mijn moederbord heeft een pci-e slot 1.1 4x en mijn videokaart heeft een pci-e 2.0 nodig,
maar pci-e is toch backwaarts compatibel?
en mijn vorige videokaart was een nvidia geforce 8400 gs en die had ook een pci-e 2.0 nodig, deze deed daar ook op

(ik ben nog een keer van plan een nieuw/sneller moederbord + proccesor + geheugen te kopen waar ik dan deze videokaart in kan zetten, maar eerst wil ik graag nog 1 jaartje met dit systeem volhouden ;) )

bij voorbaat dank,
Jeroen

Hallo,

Ik zie dat je moederbord niet de vereisten heeft van 4.0 PCI-E slot. Dat duit erop waarom hij niet werkt.

de videokaart heeft een pci-e 2.0 nodig, en mijn ouwe videokaart is was ook 2.0 die deed ook.
deze videokaart doet wel maar niet meer als de driver is geïnstalleerd

Hallo,

Dit zeg jij: mijn moederbord heeft een pci-e slot 1.1 4x en mijn videokaart heeft een pci-e 2.0 nodig.

Dus ik zeg, daarom pakt hij de driver niet die hij nodig even je moederbord upgraden.

Hallo,

Dat zal niet gaan lukken, omdat de kaart een neiuweere technologie heeft en een PCI-E 2.0 slot nodig heeft. Dus je kan overwegen om een nieuw mobo kast en voeding en de overige onderdelen te halen en een redelijke nieuwe bouwen.

snap ik maar dat wilde ik over 1 jaartje of zo gaan doen, maar hoe kan het dan dat die andere videokaart met pci-e 2.0 het wel met die bijbehorende driver deed?
en kan ik niet proberen een andere driver van een pci-e 1.0/1.0 te installeren?

Zou je kunnen doen, maar of hij het pakt is een 2de.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan