Geforce GTX 580 werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

volcom

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2008
Beste

Sinds een week heb ik problemen met mijn videokaart. Toen ik VLC opstartte om een film te zien 'crashte' deze opeens.
Sindsdien heb ik veel problemen met mijn beeldschermen (verkeerde resoluties bij opstarten, filmpjes zien gaat in schokken, soms enorm grote pixels over het scherm). Ik heb de laatste drivers etc geupdated en niets helpt.
Bij device manager staat er onder beeldscherm adapters een gele gevaarsdriehoek bij mijn grafische kaart.
Als ik dan de eigenschappen bekijk staat dit er: Dit apparaat is gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd. (Code 43).

Ik heb al een paar stresstests gedaan voor de videokaart te testen (Performance test) en deze waren telkens goed.
Iemand een idee?

Dank bij voorbaat
GTX.jpgGTX2.jpg

Laatst bewerkt:
In veilige modus niet het probleem?

Haal de kaart eruit en kijk of hij stoffig is.......

Chipsetdrivers van het moederbord installeren en na een reboot via F8 en weergave in lage resolutie starten en dan in de normale modus de videokaartdriver installeren.
Een geel uitroepteken en code 43 wil echt zeggen dat de driver niet werkt.

Als de tips van Lange Pier niet helpen vrees ik dat je videokaart overleden is.

Maakt niet uit, zijn alle 2 goed, die Intel drivers zijn universeel en die optie is alleen voor de zekerheid zodat de grafische goed wordt herkent, die 2 e optie om in de grafische modus op te starten en dan de videokaartdrivers opnieuw installeren heeft meer impact.
Maar dat het de kaart zelf het heeft begeven is vermoedelijk de echte reden.

zo heb eerst de nieuwe chipset drivers geinstalleerd, dan een driver sweep gedaan voor de nvidia drivers.
Dan alles opnieuw geinstalleerd van drivers maar probleem is er nog steeds. Denk dat het tijd wordt voor een nieuwe kaart aan te schaffen.
Bedankt voor de hulp !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan