geforce met athlon?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Basj0ew

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2005
kan ik de geforce 7800 512 mb gewoon in een athlon pc zetten, of werkt die beter met een intel? ik heb zoiets gehoort, dus was nogal benieuwd. want dan neem ik namelijk de x1800 512. welke vinden jullie trouwens beter?

Hallo,

het is echt niet waar dat die kaart beter werkt op een intel, het gaat meet om de snelheid van de proc.

het je een oude athlon of wel een athlon 64? en welk type.

het gaat meer om de snelheid van de proc, als je een 3000+ hebt dan word dat waarschijnlijk al de bottleneck voor die 7800 gtx 512 mb.

en daarbij is de 512 mb versie van de 7800 sneller dan de ati 1800xt

maar welk merk proc, maakt niet uit.

het is wel zo dat amd metname in games veel beter presteerd.

groeten, dave

ik heb een 3700+, wel van de 64 bit versie. maar wat bdoel juh met de bottleneck? en wat kan ik beter doen? 2*512mb of 1 keer 1GB geheugen? (om te gamen)

dat maakt niet zo uit, als je snel geheugen wil neem je gewoon eentje van corsair ofzo (geen value series die zijn minder snel )

ligt eraan hoeveel sloten je voor geheugen op je moederbord hebt zitten, en hoeveel 1 slot aan kan(kijk maar even in de handleiding) als je 4 sloten hebt zou ik eerder voor de 1 gig kaartjes gaan dan kan ik uitbreiden tot 4 gig:D

met bottleneck word bedoeld dat bijv. je processor niet snel genoeg is om het maximale uit je videokaart te halen. als je bijvoorbeeld een 7800 gtx op een amd athlon 2500+ zet dan is je processor gewoon te langzaam om je videokaart bij te houden. maar in jou geval zal het waarschijnlijk helamaal goed komen,

ik zou als ik jou was voor de 512 mb 7800gtx omdat die echt sneller is dan de x1800xt.

en wat geheugen betreft kan je het best eerst nagaan wat je in de toekomst wil. als je latern naar bijv. 4 gig wil uitbrijden dan kun je inderdaad beter een bank van 1 gig kopen.
als je niet meer dan 2 gig wil dan kun je beter 2 van 512 kopen omdat dan de te verwerken bestanden over 2 banken lopen en dat leverd iets snelheidswinst op, maar niet bijzonder veel.

groeten, Dave

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan