MexacoDiuM
Gebruiker
- Lid geworden
- 9 aug 2010
Naast het downloaden en installeren van DirectX 9.0c moet je ook het volgende doen:
Stel je op de hoogte van de minimum hardware-eisen van de game, en kijk of je pc en videokaart er wel aan voldoen.
Verder het volgende bekijken:
Standaard te onderzoeken bij XP problemen:
- Start -> Uitvoeren -> MSinfo32.exe (Sectie Onderdelen -> Probleemapparatuur)
- Start -> Uitvoeren -> Eventvwr.exe (Secties Toepassing en Systeem: Type Fouten en Waarschuwingen)
- Start -> Uitvoeren -> Devmgmt.msc (apparaten met een rode X ervoor of een gele ! ervoor)
- Start -> Uitvoeren -> Dxdiag.exe (alle meldingen & waarschuwingen bij de tests)
Het zou dus kunnen zijn (vooral bij het 4de onderdeel, dxdiag) dat je meldingen krijgt dat je video-driver niet deugt. Haal dan een WHQL gecertificeerde driver voor je videokaart. Dat hoeft dus NIET noodzakelijkerwijs de NIEUWSTE versie te zijn, het gaan om de certificering (want daar horen allerlei tests bij waar de driver met het WHQL certificaat aan voldoet)...
Indien je een andere videodriver gaat installeren, let er goed op de oude driver eerst op de juiste manier te verwijderen (vaak via het Software gedeelte van Configuratiescherm).
Tijs.
Dit is wat laat ik weet het... ik heb hulp nodig ik weet niet of het gaat lukken want ik heb maar een Nvidia Geforce MX440 maar als ik kijk bij probleemapparatuur dan zie ik "VideoController PCI\VEN...." the drivers for this device are not installed en heb nogtans een 93.71 driver voor mn videokaart, hulp graag.