geformateerd!!! foto's achterhalen !

Status
Niet open voor verdere reacties.

michael.J

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2001
Hallo\\

Ik heb net een laptop geformateerd waar xp op zat ! alleen nadat ik bijna klaar was ,zij een vriend van mij die vergeten was om foto's over te zetten van laptop naar andere nieuwe pc.! of die foto's er nog op stonden ?,maar dat was al te laat zei ik ! maar is er nog een mogelijkheid om die foto's terug te vinden? het zijn een stuk of 4000 foto's die weg zijn dus ik hoop dat er iemand mij kan helpen !?

Mvgr Mikey

hoi

Dank je ,zal zo uit proberen als het klaar is met installeren !!

Mvgr Mikey

Zo min mogelijk op de schijf doen, als het eenmaal overschreven is, kun je het niet meer terug halen.

Wát heb je gedaan? :shocked: Dat is niet zo slim... :rolleyes:

Wat Crash al zegt, zo min mogelijk op die schijf doen. Alles wat je erop zet, overschijft mogelijk de foto's. Als dat eenmaal is gebeurd, krijg je ze niet meer zo gemakkelijk terug. (alles kan, maar dan hangt er ook een prijskaartje aan)

Je moet van foto's en belangrijke bestanden ook regelmatig een backup maken. Iedere dag/week/maand is wel zo slim. Harde schijven kunnen kapot gaan, laptops kunnen worden gestolen, en usb-sticks hebben ook niet het eeuwige leven.

Wees nou wijzer, en koop voor € 100,- euro een knappe externe harde schijf die je (ook) kan gebruiken als backup-medium. Het is misschien veel geld, maar al je vakantiefoto's van ee paar jaar kwijt zijn is het ook niet waard.

Laatst bewerkt:
heyy

Hij startte net opnieuw op en vroeg tot mijn verbazing met de melding .: opstarten home of pro .! dus hij heeft het niet geformateerd als ntfs systeem? volgens mij ,het is deel pc dus dat het misschien in fat geformateerd worden?maar als ik dus via oude windows home ga zegt hij dat hij niet kan opstarten wegens schijfconfigutratieprobleem in comp!?

Kan de geselecteerde (windows home ,oude windows) opstartdiskette niet lezen enz enz

Mikey

\je heb helemaal gelijk maar niet iedereen staat er bij stil totdat dit je overkomt ! zal er maar een kopen ,voor het geval dat !!

Mikey :confused:

Gooi de schijf eens in een andere pc als slave, mischien kun je dan zonder software al het nodige backuppen.

zo weinig mogelijk ..... etc.

Absoluut waar, zo weinig mogelijk met de schijf doen totdat je ( eventueel ) een en ander terughebt ! Wat dat aangaat is het 't beste om de eerder vermeldde link te gebruiken. Mijn verwijzing zal waarschijnlijk een niet geformateerd deel v d schijf betreffen.

is een laptop ! kan dat ?d8 van niet
Dacht van wel.:) Niet zomaar natuurlijk er zijn verloopstukjes op de markt om een laptopschijf in een desktop pc te zetten. Sommige laptop hebben gewoon een 3,5ïnch schijf en dan is het helemaal geen probleem.

je kan de te vroeg / per ongeluk geformateerde schijf ( laptop ) in een ander systeem bijplaatsen en dan ( ZONDER verder iets te installeren op de laptop schijf ) proberen met specifiek prgr ( wat dus op een andere HD aanwezig is of wat je er speciaal voor deze situatie even opgezet hebt ) de foto's terugvinden. I h a is bij een gewoon geformateerde schijf nog erg veel terug te halen ! Op voorwaarde dat er verder nog niks mee gedaan is ..... Er mag niet shredered zijn sorry voor de spelfout

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan