gegeven meenemen naar nieuw formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noordhoekie

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2009
Ik heb hierover al eens iets gelezen op het forum, maar ik kom er niet uit. Vandaar nu mijn vraag.

Het gaat om het volgende:

Ik heb een formulier waarin organisatiegegevens staan met als onderliggende tabel:

Organisatie_id
Organisatie_naam
Organisatie_ adres
etc.

Ik wil dat mensen vanuit dit formulier een knop kunnen gebruiken waardoor ze in het formulier "contactpersoon toevoegen" komen. De bedoeling is dat het gegeven "organisatie_id" wordt meegenomen naar het formulier waarop men de gegevens van de contactpersoon gaat invoeren. De record Organisatie_id wordt dus automatisch ingevuld.

Contactpersoon_id
Organisatie_id
Contactpersoon_naam
Contactpersoon_telefoonnummer

Hoe kan ik dit bereiken. Ik wil liever niet werken met een subformulier.

Alvast bedankt! :thumb:

Inez

Ik had al het een en ander hierover gelezen, maar ik ben bang dit ik er zonder voorbeeld of uitleg niet helemaal uitkom. Kan iemand mij de opbouw van de code uitleggen.

Alvast bedankt!

Inez

Zal even een begrijpelijk voorbeeldje maken.

Weet niet of het een begrijpelijk voorbeeld is, maar het maakt wel gebruik van Openargs als truc om een tweede formulier (tijdelijk) te openen.
In het formulier Artiest_Nummer vind je twee keuzelijsten: de eerste lijst wordt gebruikt om een artiest te kiezen. Zit de artiest niet in de tabel, dan wordt een tweede formulier geopend, dat gebruikt wordt om de nieuwe artiest op te slaan.
Iets vergelijkbaars vindt plaats op de tweede keuzelijst, maar dan iets uitgebreider. Met deze keuzelijst wordt namelijk een nummer toegevoegd aan de tabel Songs, waarbij zowel een Titel als een ArtiestID moet worden meegegeven aan het formulier fSongs. De techniek hier is dus een klein beetje ingewikkelder.
Happy learning!

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan