gegeven record uit formulierA invoeren in formulier B

Status
Niet open voor verdere reacties.

STORMT

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2009
Ik heb een formulier A in Access 2003 waar in veld aanvraagnummer een nummer staat.
Ik wil met behulp van een knop dit nummer invoeren in veld "nummer" van formulier B.
Met de wizard van Access lukt mij alleen om de bijbehorende gegevens van het nummer op te zoeken.
Maar dit kan niet niet omdat het nummer in dit formulier B nog niet bestaat.

Voorbeeld:
nummer T10-12345 in formulier A wil ik met knop overbrengen in formulier B en in formulier B verdere gegevens toevoegen.

Ik zit te denken aan een toevoegquery.
Maar hoe zet ik dit goed in elkaar?

Alvast bedankt.

Op formulier b kan je bij recordbron rechtermuisknop opbouwen doen.
Zoek naar het veld uit formulier A en nu is het veld B gelijk aan het veld A.

Kom je er niet uit post je database even !

gr

Ik heb op formulier B bij het veld waar het nummer van formulier A (FRM scan) in terecht moet komen als recordbron =[Formulieren]![FRM scan]![Nummer] ingevoerd. Hierbij ook “text” geselecteerd, maar niet in de expressie zichtbaar.
Als het nummer van FRM scan in formulier B komt dan komt dit nummer ook in tabel_immunologie te staan.

Echter na activeren knop wordt formulier B actief en wordt er het eerste nummer uit de tabel_immunologie getoond. Dit is niet nummer van FRM scan.

Moet er aan de expressie van de recordbron nog eens worden toegevoegd?

Als hij het moet opslaan in die tabel dan moet je de recordbron van het veld gelijk maken aan waar je hem wilt opslaan.
Daarnaast moet je gevens invoer van het formulier dan op ja zetten zodat er alleen nieuwe record gemaakt kunnen worden.

Dan kan je met een vba code je gegevens ophalen uit dat andere formulier door middel van een event bij laden

Bekijk het voorbeeldje eens.

grr

Bijlagen

Bedankt Ronaldxx.
Ik heb jouw voorbeeld bekeken en uit geprobeerd.
Het werkt bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan