• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegeven uit cel kopieren als voldaan is aan voorwaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

trancer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 nov 2007
Beste lezers,

Na de nodige tijd op het forum te hebben doorgebracht op zoek naar een
oplossing voor mijn vraagstuk ontkom ik er niet aan om zelf de vraag te stellen:

Voor een urenspecificatie wil ik tekst gegevens uit een document met een ander document koppelen, maar dat mag alleen maar als er voldaan wordt aan een projectcode.

Hopelijk kan iemand mij verder helpen, ik heb twee voorbeeldbestanden toegevoegd.

(In deze voorbeeldbestanden staan bij de betreffende cellen extra informatie m.b.t. mijn vraag.)

Bijlagen

Hoi,
Volgends mij moet het zoeken met de volgende formule:
=VERT.ZOEKEN(ONDERDEEL 1; ONDERDEEL 2:ONDERDEEL 3)

Bij ONDERDEEL 1 vul je de zoekwaarde in: dus "07035.PNB", bij ONDERDEEL 2 vul je de tabel in waar je die uit wilt halen(in jou geval:"bronbestand urenspecificatie cel;b2:h6)
en bij ONDERDEEL 3 vul je de kolom in welke waarde je erin wilt hebben(de omschrijving) in jou tabel dus 2!

Voor het tweede projectnummer doe je het zelfde maar dan een cel lager, je kan dit namelijk niet in 1 formule zetten!

Laat maar weten of het zo lukt

Bedankt voor je reactie, het werkt maar de functie blijkt
te stoppen als hij de"zoekwaarde" heeft gevonden.

Er staan in mijn originele document meerdere weken (periode van 1 maand)
Ik zou graag elke keer als excel de "zoekwaarde" tegenkomt, die tekst naar een opvolgende(onderliggende) cel kopieren.

Is dit mogelijk?

Pff dat is hoogbegaafd Excel werkt! Zou zo niet weten hoe dat moet, is het geen idee om per week vert.zoeken te doen?

Zou je anders het originele bestand kunnen zippen zodat ik eens kan kijken of het mij lukt/wat je bedoeld?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan