• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegeven van internet automatisch improrteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

ajaxjoel

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2008
Hallo iedereen,

In mijn excel bestand wil ik een waarde van internet importeren die elke dag veranderd.
Hoe moet ik dat doen?

En hoe kan ik een cel uit een ander excel bestand importeren die elke dag veranderd ?

Groeten
Joël

Dit zal via een webquery moeten
in Excel 2007 / 2010 " gegevens " , " verbindingen " , " werkmapverbindingen " toevoegen .

werkt niet helemaal,

Ik wil het bedrag van mijn rekening automatisch in het bestand zetten,
en een waarde uit een ander excel bestand

Jij weet over wat je spreekt ;) is dit een bankrekening ? of een web shop rekening of iets dergelijks .
Wat heb je geprobeert van Query ? Neem eens een kijk op de site van JKP over een query
Jouw vraag is heel vaag en je feedback is idem dito .

Graag wat meer omschrijving eventueel een voorbeeldje met fictieve gegevens voor de helpers .

oke ik ga het proberen
Ik wil een excel bestand met mijn geld overzicht.
Met daar in wat ik nog tegoed krijg van mensen,
wat ik verdien per maand, en hoeveel er op mijn rekening staat.
voor wat ik per maand verdien heb ik een ander excel bestand
het totaal bedrag daarvan wil ik in mijn geldoverzicht.
Ook wil ik wat ik op mijn bankrekening heb staan importeren.
Dus stel er komt 80 euro bij, dat mijn totaal in het geldoverzicht ook 80 euro hoger wordt.

Duidelijk zo ?

Groeten
Joël

Een voorbeeldje zegt veel meer dan 8 rijen uitleg. Wat staat waar op je overzichtsblad , zijn de bestanden in dezelfde map ondergebracht of staan ze apart ? Allemaal zaken die we als helper moeten weten om de juiste formule te maken . Stel dat de helpers een formule maken in de veronderstelling dat alles in dezelfde werkmap staat en dan krijgen we te horen dat de bestanden in een aparte map staan .
Sorry hier in dit geval is het wenselijk om een dummy bestand(en) te maken voor verder verloop . Ik neem me te herinneren dat ik op een Engelstalig forum iets gelijkaardigs al heb gezien .

Ik denk dat je niet zomaar je bankrekening automatisch kan koppelen aan excel.

Immers je moet steeds inloggen op je account en dat kan excel gelukkig niet automatisch.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan