Ik wil graag weten of het volgende mogelijk is:
Ik heb een excel bestand wat ik dagelijks update waarin alle paklijsten(bonnen) voor de klanten van ons die geprint zijn in staan vermeld.
Op elke pakbon staat een uniek documentnummer wat op de pakbon als barcode staat meegeprint en in het excelbestand begint elke regel in de eerste
kolom ook met dit nummer, daarna volgen kolommen met de klantnaam, ordernummer en klantreferentie (het order nummer of kenmerk wat de klant ons geeft).
Ik heb inmiddels een barcodescanner aangeschaft waarmee ik de barcode kan scannen en als resultaat in excel het documentnummer geeft met daarna een enter
zodat excel naar de volgende regel gaat. Ik heb getest met een 2e exceldocument die aan de hand van het gegeven documentnummer verticaal gaat zoeken
in mijn bronbestand en daarna de bijpassende velden in die regel ook plaats in mijn 2e document.
Zo kan ik bijhouden welke pakketten ik wegbreng en met een word excel koppeling is met me zelfs gelukt om een aftekenlijst te maken
zodat de klanten kunnen
tekenen voor het pakket.
Nou ben ik heel nieuwsgierig of het ook mogelijk is dat het 2e document (documentnummer, klantnaam, ordernummer en klantreferentie) automatisch wordt opgslagen
als bijvoorbeeld aftekenlijst(datum van de dag).xls maar ook wordt aangevuld in een soort source document bijv. historie.xls waarin alle regels voorkomen die
gescanned zijn met de datum van de vermelding in het "aftekenlijst(datum van de dag).xls" zodat waneer een klant contact met me opneemt ik aan de hand van mijn
historie.xls bestand aan de hand van de klant zijn referentie of mijn documentnummer ik snel kan zien wanneer het pakket is gescanned.
Een heel verhaal maar ik hoop dat iemand mij kan helpen of iemand betere of andere idieën heeft.
Alvast bedankt allemaal..........
Ik heb een excel bestand wat ik dagelijks update waarin alle paklijsten(bonnen) voor de klanten van ons die geprint zijn in staan vermeld.
Op elke pakbon staat een uniek documentnummer wat op de pakbon als barcode staat meegeprint en in het excelbestand begint elke regel in de eerste
kolom ook met dit nummer, daarna volgen kolommen met de klantnaam, ordernummer en klantreferentie (het order nummer of kenmerk wat de klant ons geeft).
Ik heb inmiddels een barcodescanner aangeschaft waarmee ik de barcode kan scannen en als resultaat in excel het documentnummer geeft met daarna een enter
zodat excel naar de volgende regel gaat. Ik heb getest met een 2e exceldocument die aan de hand van het gegeven documentnummer verticaal gaat zoeken
in mijn bronbestand en daarna de bijpassende velden in die regel ook plaats in mijn 2e document.
Zo kan ik bijhouden welke pakketten ik wegbreng en met een word excel koppeling is met me zelfs gelukt om een aftekenlijst te maken

tekenen voor het pakket.
Nou ben ik heel nieuwsgierig of het ook mogelijk is dat het 2e document (documentnummer, klantnaam, ordernummer en klantreferentie) automatisch wordt opgslagen
als bijvoorbeeld aftekenlijst(datum van de dag).xls maar ook wordt aangevuld in een soort source document bijv. historie.xls waarin alle regels voorkomen die
gescanned zijn met de datum van de vermelding in het "aftekenlijst(datum van de dag).xls" zodat waneer een klant contact met me opneemt ik aan de hand van mijn
historie.xls bestand aan de hand van de klant zijn referentie of mijn documentnummer ik snel kan zien wanneer het pakket is gescanned.
Een heel verhaal maar ik hoop dat iemand mij kan helpen of iemand betere of andere idieën heeft.
Alvast bedankt allemaal..........
Laatst bewerkt: