Gegevens aanpassen met behulp van listbox en userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

jacobusm

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2007
Ik ben bezig met een planningsprogramma voor onderhoudsbeurten van machines/installaties. Nu heb ik het zover dat je via een listbox kan zoeken op klant / installatie en verlopen onderhoud, echter nu wil ik vanuit dat resultaat een regel selecteren en via een userform de gegevens kunnen aanpassen en wegschrijven naar de orginele regel.

Ik hoop dat dit duidelijk is, bijgesloten een voorbeeld bestand.
Bekijk bijlage voorbeeld listbox.zip

jacobusm, wat mij het meest verbaast is dat je erin slaagt om een Userform met Listbox te maken waarop je verschillende zoekmogelijkheden plaats, dat je er dan in slaagt om een selectie te maken en dan deze selectie over te brengen op een 2de Userform met aanpassingsdmogelijkheden en dat je dan struikelt over het wegschrijven/aanpassen v/d gegevens op je werkblad.
Zoek met de Find-methode het rijnummer op van het Deb. nr en wijs dit toe aan een variabele. Gebruik dan deze variabele om alle controls van je Userform weg te schrijven naar de juiste kolom.
Code:
Private Sub CommandButton3_Click()
    With Sheets("Planning")
        iFoundrow = .Columns(1).Find(TextBox1, , xlValues, xlWhole).Row
        .Cells(iFoundrow, 2) = TextBox2.Value
        ' naar analogie herhaal je dit voor alle controls, pas enkel het nr aan aan het juiste kolomnr
    End With
End Sub

Aan de hand van veel voorbeelden van VBA codes ben ik aan het puzzelen geslagen en dit is het resultaat ervan. Ik ben nog niet zo lang bezig met VBA maar met de voorbeeldcodes die ik heb en dit forum kom ik een heel eind. De Find-methode is nieuw voor mij dus weer wat geleerd, ik heb het ingepast in mijn onderhouds/planningsprogramma en het werkt. Echter nu loop ik tegen het volgende aan, als er meerder regels van een debiteur bestaan wordt de eerste in de lijst aangepast en niet die ik voor me hebt in de userform. Is dit ook op te lossen?

Alvast mijn dank.

jacobusm,
iig al gefeliciteerd met je inzet en het geleverde werk tot hiertoe :thumb:
Voor wat betreft je vraag zal je mi dan ofwel moeten werken met een tweede zoekcriteria hetgeen dan wel uniek is voor elk item of indien mogelijk voor elk item een uniek nr toevoegen zodat daarop gezocht kan worden.

Ziet er veelbelovend uit, alleen het werkt niet, krijg een foutmelding "Kan de methode of gegevenslid niet vinden"

Code:
Set ws = Sheet1
    [B]LastRow = ws.Range("A65536").End(xlUp).Row[/B]    <--- hier gaat het fout?
    ListBox1.Clear
    ListEndRow = 0
    ListBox1.ColumnCount = 6
    ListBox1.ColumnWidths = "50;250;80;80;80;80;250"

Kan jij het werkend maken voor me?

Laatst bewerkt door een moderator:
Code:
Set ws = Sheets("Sheet1")
Uiteraard moet je dit aanpassen naar de juiste bladnaam.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan