Gegevens aanvullen via formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

thanoob

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2007
Goedemorgen,

Ik ben 3e jaars BE student en bezig met het ontwikkelen van een database voor een schadeherstelbedrijf.

Nu heb ik o.a. drie tabellen in mijn database. voertuigen, schadegegevens en klanten.
Ik heb 1 formulier gemaakt waarin alle velden van de 3 tabellen ingevoerd kunnen worden.
Nu het volgende.
De persoon die het invoert moet op kenteken kunnen zoeken en aan de hand van het kenteken de tabellen verder aanvullen. Hoe krijg ik de gegevens die al ingevuld zijn in de tabellen weergegeven in het formulier?
de tabellen zijn dus al voor een gedeelte ingevuld d.m.v. import excel bestanden. klanten NAW en kentekens.
de rest van de velden moeten dus nog ingevoerd worden via een formulier.
hoe krijg ik de al ingevulde gegevens dus weergegeven in het formulier zodat de persoon weet wat hij nog in moet vullen en zodat hij dus op kenteken kan zoeken om de rest aan te vullen.

alvast bedankt voor de moeite

Maak een keuzelijst (met invoervak) waarmee de gebruiker een voertuig kan kiezen. Zet in de rijbron van deze keuzelijst alle velden die je later op je formulier wilt terug kunnen zien. Als de gebruiker deze kolommen niet hoeft te zien, dan maak je de breedte van deze extra kolommen 0 cm. Al kan ik mij voorstellen dat een aantal voertuiggegevens in de keuzelijst wel handig kan zijn.
Op het formulier laadt je de extra kolommen in als besturingselementbron van aparte tekstvakken. Stel dat je eerste kolom in de keuzelijst <cboKenteken> het veld Kenteken is, en de tweede kolom het veld <Merk>, en de derde kolom <Type>. Dan kun je in twee aparte tekstvelden het Merk en het Type laten zien. Zo'n formule ziet er dan ongeveer zo uit: =cboKenteken.Column(1). Deze formule laat het Merk zien. En zo maak je dus ook een formule voor het tweede tekstveld, maar dan met de waarde (2).

is het trouwens ook mogelijk om alleen de gegevens te laten zien op het rapport die zojuist zijn ingevuld in het formulier?
Het rapport laat nu namelijk constant alle gegevens zien. ik heb dus een knop gemaakt in het formulier die een rapport opent. nu moet het
rapport alleen de gegevens tonen die zojuist ingevuld zijn.

Ja, dat kan. Je moet dan het huidige formulier record als filter meegeven aan de code waarmee je het rapport opent. Ik heb zo snel geen voorbeeldje paraat, maar het stikt op dit forum van de vragen over dit onderwerp, want die komt heel regelmatig terug. Blijkbaar een lastig (terug te vinden) onderwerp.....

Ik kom allemaal programmeertaal tegen.
Nu ben ik hierin totaal niet thuis.
Ik heb alles ingedeeld met macro's namelijk.
Tot zover ging het met mijn studie.
Nu weet ik niet of het makkelijk uit te leggen is, hoe ik de programmeer code moet toevoegen?
Mijn formulier heet: Nieuwe intakeformulier
Mijn rapport heet: Rapport Akte van Cessie

Ik doe bitter (... nee, eigenlijk ben ik daar alleen maar gelukkig mee ;) ) weinig met macro's, al was het maar omdat je er zoveel minder mee kunt als met VBA. Als je een voorbeeldje maakt, wil ik er vanavond wel een blik op werpen!.

wat bedoel je met een voorbeeldje?
Hmm.. dan moet ik ook maar eens n cursus VBA gaan volgen:P

Laatst bewerkt:
k zie dat ik maar tot 100 kb kan uploaden. krijg mn database niet kleiner als 600kb

Probeer eerst de db te comprimeren (Office knop knop, en dan <Beheren> geloof ik), en dan kun je met winzip/winrar nog verder comprimeren. Met Winrar kun je een bestand splitsen in brokken van 100 kb, en je kunt er zo'n 5 in één post uploaden, dus dat moet genoeg zijn.

Octafisch,

Was je nog van plan om naar de database te kijken?
Of gaat dat hem neit meer worden?

Nick

Ben er wel mee bezig geweest, maar ik moet mijn laptop (weer eens...) opnieuw installeren, dus dit weekend zit ik nog even zonder Office....

Ben nog aan het installeren :( Maar het eind is in zicht....

haha is goed!
Ik wacht geduldig af..
Ik krijg het maar niet voor elkaar.
vanmorgen ook nog wezen pieren., maar krijg niet de juiste rapporten:(

Ik heb m'n spulletjes weer redelijk geïnstalleerd, inclusief zelfs 2010 (wat een droefenis weer....) Dus ik kan morgenavond wel even kijken, want vanavond ben ik weg.

Nee het blijft slechts voelen aan het badwater :) Maar ik wil wel eens zien wat er anders (beter durf ik niet te hopen...) is aan 2010 t.o.v. 2007 :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan