Gegevens aanvullen via formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

thanoob

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2007
Goedemorgen,

Ik ben 3e jaars BE student en bezig met het ontwikkelen van een database voor een schadeherstelbedrijf.

Nu heb ik o.a. drie tabellen in mijn database. voertuigen, schadegegevens en klanten.
Ik heb 1 formulier gemaakt waarin alle velden van de 3 tabellen ingevoerd kunnen worden.
Nu het volgende.
De persoon die het invoert moet op kenteken kunnen zoeken en aan de hand van het kenteken de tabellen verder aanvullen. Hoe krijg ik de gegevens die al ingevuld zijn in de tabellen weergegeven in het formulier?
de tabellen zijn dus al voor een gedeelte ingevuld d.m.v. import excel bestanden. klanten NAW en kentekens.
de rest van de velden moeten dus nog ingevoerd worden via een formulier.
hoe krijg ik de al ingevulde gegevens dus weergegeven in het formulier zodat de persoon weet wat hij nog in moet vullen en zodat hij dus op kenteken kan zoeken om de rest aan te vullen.

alvast bedankt voor de moeite

Maak een keuzelijst (met invoervak) waarmee de gebruiker een voertuig kan kiezen. Zet in de rijbron van deze keuzelijst alle velden die je later op je formulier wilt terug kunnen zien. Als de gebruiker deze kolommen niet hoeft te zien, dan maak je de breedte van deze extra kolommen 0 cm. Al kan ik mij voorstellen dat een aantal voertuiggegevens in de keuzelijst wel handig kan zijn.
Op het formulier laadt je de extra kolommen in als besturingselementbron van aparte tekstvakken. Stel dat je eerste kolom in de keuzelijst <cboKenteken> het veld Kenteken is, en de tweede kolom het veld <Merk>, en de derde kolom <Type>. Dan kun je in twee aparte tekstvelden het Merk en het Type laten zien. Zo'n formule ziet er dan ongeveer zo uit: =cboKenteken.Column(1). Deze formule laat het Merk zien. En zo maak je dus ook een formule voor het tweede tekstveld, maar dan met de waarde (2).