• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens access bijwerken in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jintra

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2016
Goedemorgen,

Ik heb een vraag over het verbinden van een access database met een excel blad. Nu werkt dit allemaal prima, ik heb nu een tabel uit access gekoppeld aan excel en wanneer je excel opstart vernieuwd hij de tabel automatisch.

Maar nu komt mijn probleem, namelijk dat ik niks kan doen aan de rijhoogtes, tekstgrootte, enzovoorts want als ik de gegevens vernieuw veranderd de hele tabel weer naar hoe die was (afgezien van de gegevens die wel wijzigen). Kortgezegd vind ik de layout van de tabel niet mooi en wil ik het meer als invoerblad gebruiken die ik verberg en de gegevens laat kopiëren naar een ander blad waar ik een mooie layout heb gemaakt.

Ik heb deze twee bladen met elkaar gelinkt met verwijzingen zoals het zou moeten maar als ik wijzigingen aanbreng in access, sluit de database en druk in excel weer op de knop vernieuwen dan vernieuwd het invoerblad wel die gekoppeld is aan access, maar het blad waar ik die invoergegevens naar laat kopiëren veranderd niet en moet ik per cel de formule aanklikken en op enter drukken en dan pas pakt hij de nieuwe gegevens.

Kan het kloppen dat dit niet wil of doe ik iets fout? Ik hoop dat iemand me wat op weg kan helpen.

Laatst bewerkt:
Hoi,
als ik uw vraag goed begrijp heb je geen acces probleem maar een excel probleem
Test volgende eens
Code:
Sheets("Blad2").Range("A1:F10000").Value = Sheets("Blad1").Range("A1:F10000").Value
Pas uw bladnamen en ranges aan volgens uw wensen

Op verzoek verzet naar de excel sectie.

Veel succes met de vraag en een prettige dag verder :thumb:

Kijk eens naar de eigenschappen van je koppeling; daar kun je instellen dat de opmaak behouden moet blijven. Of niet.

Bedankt allemaal voor de reacties!
Ik ga vanavond even alles uitproberen en ik zal jullie laten weten of ik eruit ben gekomen.

Hoi,
als ik uw vraag goed begrijp heb je geen acces probleem maar een excel probleem
Test volgende eens
Code:
Sheets("Blad2").Range("A1:F10000").Value = Sheets("Blad1").Range("A1:F10000").Value
Pas uw bladnamen en ranges aan volgens uw wensen

Bedoel je met de code gebruiken, in een macro?
Of hoe bedoel je dat?

Het voorbeeldje is een macro die gegevens van Blad2 (de reeks A1:F10000) kopieert naar Blad1. Ik weet niet of je daar nou zo veel mee opschiet, want dat heeft weinig met je vraag te maken. Heb je de Eigenschappen al gecontroleerd? Da's veel belangrijker :).

Hoi,
Als je mijn code bedoeldt zet die onder een knopje op uw werkblad (blad oud)
Zoiets
Code:
Sub Dotchie()
Sheets("nieuw").Range("A1:F10000").Value = Sheets("oud").Range("A1:F10000").Value
End Sub
Waar we van de veronderstelling uitgaan dat tabblad oud het werkblad is waar de gegevens binnenkomen en het tabblad nieuw het werkblad is met de juiste layout

Klopt ik heb net naar de eigenschappen gekeken en het is inderdaad mogelijk om het uit te zetten dat hij de opmaak en kolombreedten aanpast.
Nu kan ik in ieder geval de tabel opmaken zoals ik wil. Het enige kleine probleem wat ik nu nog heb is dat ik twee kolommen wou samenvoegen.
Dit zijn in dit geval de benaming van het te controleren instrument met de omschrijving van de werkzaamheden.

Zodat je in één cel krijgt:
Heftruck
- Zekering vervangen
- Omvormer hersteld

Ik wou dit doen met de formule TEKST.SAMENVOEGEN maar dat wil in dit geval niet want als ik vernieuw dan is de formule weer weg en wordt het overgeschreven door de access gegevens. Is er misschien een mogelijkheid dat ik deze twee veldnamen in access al combineer zodat ik het op de bovengenoemde manier krijg?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan