• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens archiveren

• Onderwerp starter Onderwerp starter BeNL
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

BeNL

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2007
Gegevens opschuiven naar archief - Simpele versie

EDIT
Nieuwe simpele file

Hallo,
Op dit forum heb ik wat gevonden om gegevens weg te schrijven, alleen dit is allemaal persoonlijk uitgewerkt, waardoor het voor mij niet mogelijk is om dit te begrijpen.

Ik heb er 2 excel bestanden bij gedaan om het begrijpelijk te maken.

De bedoeling is dat in 'helpmij.xls-Beau' de gevens worden opgeschreven,
waarna deze worden overgenomen in 'helpmij.xls-Pixels'.
In dit werkblad kunnen 4 partijen worden opgenomen van elk soort.
(Beau en Blo Ora zijn soorten).

Nou heeft de soort Beau 4 partijen, en deze zijn overgenomen in Pixels.
Nou zou ik willen dat als er een 5e partij bijkomt, dat de eerste partij van de soort vanuit Pixels gearchiveerd wordt in het bestand 'helpmij2.xls'.
Dus het blad Pixels zou alleen maar de laatste 4 partijen moeten laten zien.

Als iemand mij hierbij kan helpen, zou dat erg op prijs gesteld worden! :thumb:

-EDIT-
Partijen staan in de 'A' rij in 'Beau', in 'Pixels' staat er veel poespas, het belangrijkste is echter gewoon dat er gezien wordt dat de 4 blokken partijen zijn, die overgenomen zijn uit 'Beau'.

Bijlagen

Laatst bewerkt:

Dit betekent waarschijnlijk:

- de vraag is te moeilijk voor de helpers
- de vraag is te onduidelijk voor de helpers
- je moet wat meer geduld hebben

Ik ga voor mogelijkheid 2 ;)

Wigi

Als dat het probleem is kan dat toch gezegd worden, dan zal ik proberen het nog duidelijker neer te zetten, ik heb er toch niet voor niks een file bijgepost. :love:

De bedoeling is dat de gegevens telkens een plekje doorschijven in het 'Pixels' blad,
in het werkblad 'Beau' kan gewoon alles blijven staan.
In 'Pixels' moeten telkens de laatste 4 partijen uit 'Beau' staan, als er een nieuwe, bijvoorbeeld de 5e partij bijkomt, moet de eerste partij uit 'Pixels' worden weggeschreven in 'helpmij2.xls' en de 5e partij uit 'Beau' wordt dan de 4e in 'Pixels'.

Hoop dat het duidelijk is...:thumb:

Ik heb er een makkelijk te begrijpen file bijgedaan,
als iemand de moeite zou willen nemen ernaar te kijken heel erg bedankt!

Hierbij een voorbeeld zoals je het zou willen hebben vlgs mij.

popipipo..geweldig :thumb:
precies zoals ik bedoelde, alleen mis ik nog dat de eerdere partijen (niet de laatste 4, maar die daarvoor op die plek stonden) worden overgenomen in de 2e file.

Al zou je dit ook nog weten zou dit helemaal geweldig zijn!! :thumb:

voilà

ps.
Vermeld aub ook in het andere forum als de vraag is opgelost.

Het werkt allemaal fantastisch, heel erg bedankt daarvoor!
Alleen iets wat niet in de makkelijke file stond..de partijen lopen door elkaar heen;
van 17 naar 18 naar 16 etc. dus de formule werkt dan niet, is dit ook op te lossen?

En kan het archief ingevuld worden zonder zelf de partij in te vullen?
Eigenlijk kunnen daar alle partijen worden overgenomen, die niet bij 'De laatste 4' staan.

bedankt
:thumb:

Laatst bewerkt:
Alleen iets wat niet in de makkelijke file stond..de partijen lopen door elkaar heen;
van 17 naar 18 naar 16 etc

Bedoel je hiermee dat de laatste 4 partijen niet de hoogste nrs hebben?
De formule die ik gebruikt hebt zoekt nl naar de 4 hoogste nrs. en niet naar de 4 laatste.
Ik was ervan uit gegaan dat de partij nr gewoon op volgorde staan
Zo niet welke logica zit er dan in de rij volgorde?

Als je bij het archief alleen het partij nr invoert dan zoekt hij de rest open hoef je dus niets meer in te vullen.
In het voorbeeld had ik alleen de formules in voor partij nr 1 en 2 ingevuld.
Je moet natuurlijk bij beide files wel het zoekbereik aanpassen.

Er zit helemaal geen logica in de partijnummers, het zijn volledig willekeurig getallen die staan voor de verschillende partijen planten, die kan ik helaas niet veranderen.
Het enigste waar je houvast aan hebt, is dat het altijd de laatste 4 ingevulde partijen van het blad zijn.

Voor het archief zou dit de oplossing zijn,
Hij schrijft alle partijen weg, behalve de laatste 4

Voor beide is de oplossing dus een code, die de laatste 4 partijen herkent.
Dit zou wel haalbaar moeten zijn toch??

Bedankt!

Hier het voorbeeld die de laatste 4 partij nrs toont.

Nog een vraagje voor het archief.
Hoe groot wordt het archief?
Is het handmatig ingeven van alleen de partijnrs een optie of wordt het aantal zo groot dat je dat ook geautomatiseerd wil hebben?

Dat worden er enkele duizenden, dus als het mogelijk is om dat automatisch te laten gebeuren, zou ik dat heel erg op prijs stellen!

heel erg bedankt voor de moeite :thumb:

Om het even simpel te houden heb ik het archief in dezelfde file gezet.
Om het goed te laten werken heb ik er een kolom met de naam volgnr aan toegevoegd.
Je kunt nu de hele formule zo doortrekken naar beneden.

Dat zou niet helemaal werken omdat de lay-out dan verstoord zou worden, waar wel een hele berg werk in heeft gezeten..
Maar dat kan ik wel oplossen door het volgnr onzichtbaar te maken en ergens anders te zetten..dus ik denk dat bij deze mijn probleem wel is opgelost.

:thumb: voor popipipo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan