• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens auto aanvullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

CRUZ2

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2008
Hai,

Mijn vraag is:
Hoe kan ik een cel auto laten aanvullen met gegevens die in een andere bestand staan en

Ik heb een bestand waar artikelen in staan omschrijvingen en artilnummers.

Nou wil ik in een bestand de omschrijving (bijv de eerste drie letters) in typen en dat hij dan zoekt naar de artikel omschrijving en in de cel er naast de artikelnummers vermeld

Is dit mogelijk zonder pull down menu (duizende artikels)

Mvgr Nico

Nico,

Kijk eens naar data - valideren en vert.zoeken. Plaats anders eens een voorbeeld.

Beste CRUZ2 ;)

Waarom niet met een pull down menu ?

Zie hier een voorbeeldje met een pull down menu, waarbij je de eerste letters intyp en daarna op het driehoekje klikt en je ziet enkel de lijst die beginnen met wat je hebt ingetypt.

Daarna kan je met deze gegevens verder werken met VERT.ZOEKEN.

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Beste CRUZ2 ;)

Waarom niet met een pull down menu ?

Zie hier een voorbeeldje met een pull down menu, waarbij je de eerste letters intyp en daarna op het driehoekje klikt en je ziet enkel de lijst die beginnen met wat je hebt ingetypt.

Daarna kan je met deze gegevens verder werken met VERT.ZOEKEN.

Groetjes Danny. :thumb:

Thnx
Dit is precies wat ik zocht en dan aanvullen met vert.zoeken
Alleen hoe krijg je dat zo :S

Thnx
Dit is precies wat ik zocht en dan aanvullen met vert.zoeken
Alleen hoe krijg je dat zo
Met een voorbeeldje kunnen we je direct opweg helpen :) , wat wil je waar krijgen , waar staan je gegevens en waar wil je het zien , we kunnen tientallen voorbeeljes gegeven , maar geef jij ons 1 voorbeeldje staat het volgens jouw opmaak ;).

Met een voorbeeldje kunnen we je direct opweg helpen :) , wat wil je waar krijgen , waar staan je gegevens en waar wil je het zien , we kunnen tientallen voorbeeljes gegeven , maar geef jij ons 1 voorbeeldje staat het volgens jouw opmaak ;).

Hou ervan zelf ermee te spelen maar oke hier de voorbeelden
In Artikellen staan alle artikelen
In Partlist komen mijn gegevens

Onder Items wil ik doormiddel van auto aanvullen + vert.zoeken de gegevens ophallen die ik nodig heb voor een project uit de artikelen lijst
Ik wil zoeken op omschrijving

Als je erbij kan zetten hoe je dat doet kan ik het de volgende keer ook :thumb:

Alvast bedankt.

Hou ervan zelf ermee te spelen maar oke hier de voorbeelden

Als je erbij kan zetten hoe je dat doet kan ik het de volgende keer ook :thumb:

Alvast bedankt.

Ik hou der ook van om er mee te spelen :evil: een voorbeeldje in excel formaat :thumb:, Op welk blad staan je artikel nummers in welke range , staat je partslist op hetzelfde tabblad staat het ergens anders , eventueel zoek je dan maar eens in dit forum op vert.zoeken , of hier op deze site staat ook wat

Bijlage

Ik hou der ook van om er mee te spelen :evil: een voorbeeldje in excel formaat :thumb:, Op welk blad staan je artikel nummers in welke range , staat je partslist op hetzelfde tabblad staat het ergens anders , eventueel zoek je dan maar eens in dit forum op vert.zoeken , of hier op deze site staat ook wat

Oepsss:shocked::o
Zal ik de bijlage ook toeveogen dan maar

De range is de totale kolom omschrijvingen

Bijlagen

En waar staat de gegeven oplossing van Danny ? of is het de bedoeling dat we dit ook nog even voor jouw der gaan inzetten , moet het kant en klaar zijn ? ik dacht dat je zo graag zelf speelde :eek:

En waar staat de gegeven oplossing van Danny ? of is het de bedoeling dat we dit ook nog even voor jouw der gaan inzetten , moet het kant en klaar zijn ? ik dacht dat je zo graag zelf speelde :eek:

De bijlage van danny heb ik geopend
alleen staan bij mij de gegevens in een ander bestand

Hij gebruikt bij lijst de formule =VERSCHUIVING(naam;VERGELIJKEN(LINKS(B2;LENGTE(B2));LINKS(personen;LENGTE(B2));0);0;SOMPRODUCT(--(LINKS(personen;LENGTE(B2))=B2));1)

Weet alleen niet hoe hij precies werkt

Naam en personen zijn benoemde namen, ga daar eens kijken.

Joske

Beste CRUZ2 ;)

naam en personen moeten in hetzelfde bestand staan, anders krijg je de volgende foutmelding.

"Er is geen bereik gevonden met de naam dat je hebt opgegeven"

Probeer de artikelen in je partlist te verwerken.

Indien het niet lukt zal ik je een beetje op weg helpen.

groetjes Danny. :thumb:

Onder Items wil ik doormiddel van auto aanvullen + vert.zoeken de gegevens ophallen die ik nodig heb voor een project uit de artikelen lijst
Ik wil zoeken op omschrijving

Alvast bedankt.

Beste , indien je wil dat we tot een uitkomst komen dan graag nog even toelichten waar de Items kunnen gevonden worden , welke parameter kunnen we hiervoor gebruiken , in je lijst " gegevens " die je vlug hebt gemaakt is dit niet duidelijk . Sta der ook even bij stil dat een validatie lijst beter in hetzelfde werkboek staat ipv van in een apart werkboek .

Beste CRUZ2 ;)

naam en personen moeten in hetzelfde bestand staan, anders krijg je de volgende foutmelding.

groetjes Danny. :thumb:

Danny ;), dit hoeft niet bekijk deze eens , ik kan een voorbeeldje uploaden , maar dan moet je de verwijzig goed zetten , want deze gaat volgende melding geven na uploaden ( ='E:\Users\TRUCKE~1\AppData\Local\Temp\Rar$DI02.774\lijst.xls'!Naam )

Puzlen

Excel gebruikers,

Ik heb de toepassing van danny gebruikt.
Allen krijg ik bij validatie niet dat hij heel de lijst filtert met alle cellen die kast bevatten.

Ik heb een voorbeeldje bijgesloten.

Kunnen julluie me helpen??

Bijlagen

Je moet nog op het werkblad Gegevens de lijst op artikelomschrijving sorteren.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan