• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens automatisch aanvullen en printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

westen74

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2010
Hallo,

Ik ben geen excel kenner, en heb lang gezocht maar geen passend antwoord gevonden.

Ik zoek een manier om lidmaatschapskaarten te printen voor een vereniging.
Er is een excellijst met alle leden en nu wil ik graag een soort formulier maken dat zodanig is opgemaakt dat de ingevoerde tekst op de goede plaats op het voorbedrukte kaartje wordt geprint. Tevens zou dit formulier zodanig moeten werken dat als ik bijvoorbeeld alleen het lidnummer invul, de rest van de gegevens van de desbetreffende persoon automatisch uit een excellijst wordt gehaald. Is zoiets mogelijk ?

voorbeeldbestandje met gebruikte layout wil nog wel eens helpen om tot reacties te komen. Nu is het voor iedereen maar gokken wat de bedoeling is.

gr. René

De gegevens automatisch opvragen kan je bv met Vert.Zoeken of met Index en Vergelijken.

Hallo, Een voorbeeldbestandje heb ik niet. Ik moet van nul af aan beginnen, maar ik weet niet hoe dat te doen. Ik ben verschillende dingen aan het uitzoeken om macro's te maken etc. Macro's zal ik hiervoor nodig hebben neem ik aan om bepaalde bewerkingen automatisch te laten gebeuren. Voor dat zoeken betreft, moet ik dan een macro opnemen zodat deze bewerking opgeslagen wordt ? Het is de bedoeling dat er zeg maar twee tabbladen zijn. 1 voorscherm en de ledenlijst. De ledenlijst is er wel. Dan op het voorscherm een aantal velden voor de gegevens nl. Helemaal bovenaan het lidmaatschapsnummer. links bovenaan beginnend en onder elkaar naar beneden de naam, straat, plaats, geb. datum. Dan aan de rechterkant bovenaan het seizoen wat is voorbedrukt als: 20.. daaronder weer 20.. Tot slot rechts onderaan het vakje prijs. Het veld van het lidnummer zodanig aanmaken dat dit een soort automatische zoekfuntie heeft. Zodra het lidnummer in dit vak wordt ingevoerd, de overige gegevens van dit lid automatisch in de overige velden wordt ingevuld. Dan de velden zodanig in het document plaatsen dat als ik de voorbedrukte kaartjes in de printer leg, en ik ga het voorblad afdrukken dat alleen de ingevulde gegevens worden afgedrukt en door de gekozen positie van de velden dit op de goede plaats op de kaartjes wordt geprint.

Ik hoop zo een beetje duidelijke uitleg te hebben gegeven.

Alvast bedankt.

westen74,

1 voorscherm en de ledenlijst. De ledenlijst is er wel.

Staat die ledenlijst als in Excel?

Zo ja, haal er dan evt "gevoelige" info, zoals adressen etc, uit en post het als bijlage.
Dan is er een begin en hoeven helpers niet zelf te bedenken hou die ledenlijst er uit ziet.

Zo neen, maak er dan eens een opzetje voor en post dat.

Laatst bewerkt:
Met word kan het wel maar dan heb ik geen zoekfunctie toch ? Althans het lidnummer wordt dan niet vermeld. Tevens zal bij het afdrukken alles geprint worden en niet alleen de daadwerkelijke gegevens.

Bijgaand een voorbeeldbestandje van hoe de ledenlijst is opgebouwd.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Zie bijlage. Wijzig het nr in B2 op blad2

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik moet van nul af aan beginnen, maar ik weet niet hoe dat te doen.
Deze zin of zinnen van gelijke strekking kom ik nogal eens tegen.
Tip:
Als je nog eens ergens aan gaat beginnen ga dan als volgt te werk:

1. Wat wil ik allemaal in mijn werkblad zien.
2. Hoe wil ik het op mijn werkblad hebben staan.
3. Waar haal ik mijn data vandaan.
4. Wat wil ik invullen
5. Wat wil ik dan automatisch aangevuld hebben.

Als je dan een vraag hebt, post dan dit bestandje met een aantal fictieve gegevens.
Dit voorkomt een hoop verwarring.
Dit advies geldt niet alleen voor jou maar eigenlijk voor iedereen.

Heeft iemand nog meer adviezen (verbeteringen en/of aanvullingen)?
Vermeld ze dan gerust, misschien dat deze adviezen dan verzameld kunnen worden (en ergens op de site gezet worden??) wat tot ieders nut zou kunnen worden.

Neen, zoals je ziet in de macro heeft elke cel z'n eigen zoekopdracht. Wil je een veld verplaatsen (dus een andere cel gebruiken) zal je dit dan ook in de macro moeten aanpassen.

Neen, zoals je ziet in de macro heeft elke cel z'n eigen zoekopdracht. Wil je een veld verplaatsen (dus een andere cel gebruiken) zal je dit dan ook in de macro moeten aanpassen.
Oke, maar moet ik dan een nieuwe macro maken of de huidige bewerken. Als ik hem moet bewerken hoe kan ik de maco dan bekijken en bewerken ? In celeigenschappen ?

Rechtsklik op de bladtab v/h betreffendde werkblad en selecteer Programmacode weergeven.

Oke, ik geloof dat ik het begin te begrijpen. Ik denk dat ik er nu wel uitkom.
Ik wil je dan ook hartelijk danken voor je hulp en mocht ik nog een probleempje tegenkomen post ik wel weer.

Groet, Michel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan