Gegevens automatisch uit Excel halen om in Word te zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

jimmaes

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2014
Beste,

Ik zoek een oplossing voor volgende situatie.

Ik heb een Excel bestand knal vol informatie en ik heb een Word Template waar die bom van informatie ingeladen moet worden en dus ook op de correcte plaats moet komen.
Nu ben ik al even aan het zoeken geweest en kom tot de conclusie tot ik niet sterk genoeg ben in 1 van de 2 en al zeker niet in vba.. Ik ken er eerlijk gezegd NIKS van..

Wat er concreet moet gebeuren.

In Word bestand moet naam van de klant komen, nadien zijn algemene gegevens, vervolgens ook gegevens van zijn polissen (nr, maatschappij, premie, risico)

In bijlage vindt u een zipfile met 3 bestanden. Het word doc "invulscherm" is een bestand dat ik hier al ben tegen gekomen. Dit zou zaken kunnen oplossen die wij niet automatisch uit ons besturingssysteem kunnen halen (bv pk van auto, aantal plaatsen, ....)

Bedoeling is wel dat de gegevens van excel zoals naam, adres, telnr, ... ingevuld worden in Word op de juiste plaats.

Weet iemand HOE ik dit doe ??

Alvast bedankt voor de hulp!
Bekijk bijlage 215731

Je bijlage doet het niet, dus wellicht dat je daar nog even naar kan kijken. Wat je wellicht wilt is een samenvoegdocument maken waarbij meerdere records uit je Excel bestand worden samengevoegd naar één document op basis van 1 klant. Dat kan wel, maar is extreem lastig in Word, omdat daar wordt uitgegaan bij samenvoegen dat één record één document oplevert. Je moet dus behoorlijk werken om dat werkend te krijgen. Gelukkig heeft iemand anders dat werk al voor je gedaan, en dat werk vind je hier. Probeer maar uit, is erg leerzaam :).

In plaats van mailmerge kun je gebruik maken van documentvariabelen in Word.
Blijft staan dat een logische struktuur van je gegevens in Excel immer veel geklungel met VBA code voorkomt.
Maak per klant 1 regel in excel aan met alle gegevens gerubriceerd per kolom.

Dan kan je ook op een normale manier samenvoegen :)

zie voorbeeld in de bijlage

Ron

Ron,

DIT bedoel ik!
Super man, maar wil je even verduidelijk wat je precies hebt gedaan?
Ik ken er dus helemaal niks van.

Is het ook mogelijk om dit te gebruiken voor een reeds bestaande excel?

Als je me stap voor stap kan uitleggen, kan ik dit topic afsluiten!

Alvast bedankt mensen!

Ga naar tabblad ontwikkelaars en dan programmacode weergeven.
ga naar modules, module 1
Daar staat de code en deze kun je aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan