Hallo,
Ik ben van plan een script te gaan maken die de gegevens van m'n bezoekers in de database opslaat.
Ik heb nu dit:
Nu sla ik alleen het ipadres op met $_SERVER['REMOTE_ADDR'], maar ik zou veel meer willen opslaan zoals de afkomst van de bezoeker, welke browser hij gebruikt, welk os etc etc.. Het liefst zoveel mogelijk
Ik kan alleen geen lijst of iets dergelijks vinden met van die functies.. Weten jullie die misschien te vinden of heeft iemand die?
Alvast bedankt
Ik ben van plan een script te gaan maken die de gegevens van m'n bezoekers in de database opslaat.
Ik heb nu dit:
PHP:
<?php
//Database configuratie
$db_url = 'localhost';
$db_user = '****';
$db_pass = '**********';
$db_naam = '**********';
//Verbinden met de database
@mysql_connect($db_url, $db_user, $db_pass)or die('Kan geen verbinding maken met de databse.');
@mysql_select_db($db_naam) or die('Verbinding met de database gemaakt, maar kan de database niet vinden.');
//Gegevens klaarmaken
$ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
//Gegevens in de database verwerken
$query = "insert into `logs` (`ip`) VALUES ('$ip');";
mysql_query($query);
?>
Nu sla ik alleen het ipadres op met $_SERVER['REMOTE_ADDR'], maar ik zou veel meer willen opslaan zoals de afkomst van de bezoeker, welke browser hij gebruikt, welk os etc etc.. Het liefst zoveel mogelijk

Ik kan alleen geen lijst of iets dergelijks vinden met van die functies.. Weten jullie die misschien te vinden of heeft iemand die?
Alvast bedankt