Gegevens bijna kwijt!! NTLDR ERROR

Status
Niet open voor verdere reacties.

maffia741

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2010
Berichten
114
Hallo mensen.

Ik had windows 7 op mijn desktop pc staan en ik wou een dualboot doen met xp erbij.
Ik had op internet gelezen dat ik beter xp en dan pas w7 erop kon doen.

Maar het kon ook met windows 7 maar dan wil windows 7 niet meer opstarten maar via xp kan je een progamma downloaden o.a easyBCD.

Maar ik heb dus een partitie gemaakt ( E ) want ik heb al 2 partities, maar onder het instaleren starte die opnieuw op en kwam er ineens NTLDR is missing te staan.

Nu dacht ik oke **** it ik doe dit een andere keer wel maar mooit niet hoor ik wou me pc opstarten zonder xp cd erin en had PARTITIE E alweer verwijdert.
Maar nu zelfs partitie E is verwijdert ( waar xp half opstond dus ) krijg ik nog steeds NTLDR is missing te staan en me systeem start dus niet op..

Ik heb me windows 7 cd erin gedaan maar dat helpt ook niet want die pakt die helemaal niet meer alleen de xp maar die werkt dus niet want krijg steeds NTLDR error.

ik heb dus 2 partities waar belangrijke dingen opstaan waarvan C het bestuuringsysteem w7 bevat die dus ook niet meer wilt opstarten.


Wie kan me uit de brand helpen !!!! BEDANKT ALVAST!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wel je C:\ zit ook NTLDR (NT LOADER) en boot.ini
Als je zeker er van bent dat je WIN7 hebt geinstalleerd ZONDER FORMAT komt alles (gedeeltelijk) wel goed.
Je mag nooit twee windows versies dual booten op 1 partitie omdat je dan een soort van DLL hell krijgt (1 file word dan bv voor alle twee gebruikt)
Wat je kan doen is een Windows repair uit te voeren voor je winxp dit doe je door op je Winxp Cd te booten
en bij het scherm waar op staat (Druk R voor Repair) op R te drukken.. en dan hopen dat alles goed komt.
Een tweede optie is om een NTLDR op het internet te zoeken en deze naar C:\ te kopieren door de HDD in een andere PC te steken of via extern OS (linux ofzo :) )

PS: Windows 7 Detecteerd geen Windows Xp en zal dit dus niet in de boot.ini file bijzetten
(Je Windows 7 folder noemt waarschijnlijk "WINDOWS.0" en je xp folder "WINDOWS") <- voor als je de juiste wil weg doen ;)

Gr,
Maxim
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ze niet op dezelfde partitie geinstaleert

WINDOWS 7 Staat op C

windows XP staat nergens meer op ( had hem geinstaleert op E )
 
maar heb je fysiek op de E:\ gekeken of de Windows folder weg is , of staat ie gewoon niet meer bij het opstartscherm.
Als hij wel op e:\ maar niet op opstartscherm staat bij dual boots dan moet je boot.ini aanpassen. Deze staat in je C:\ en E:\

Gr,
Maxim
 
Ik denk dat je het verkeert begrijpt.

Ik heb 3 partities
C: windows 7 en bestanden
D: bestanden
E: Was geformateerd en toen heb ik er XP proberen op te zetten tot ik die melding bleef krijgen.

Toen heb ik partitie E verwijdert van de hardeschijf met dus alle windows XP bestanden.
maar nu blijft die vragen om dat ***** bestand NTLDR.

Bedankt voor de moeite iig.
 
Wel ja ik denk dat ik het nu snap:
1) Je standaard boot partitie was e: deze bevatte alle standaar boot files NTLDR , boot.ini ,.. Nu dat deze er niet meer is gaat ie C:\ gebruiken zonder al deze dingen.

Kan je via een appart os of pc de bestanden in deze zip op C:\ zetten
Indien erop komt Overschrijven dan moet je dat voor het gegeven bestand niet doen (dus het huidige dan laten staan)
http://dl.dropbox.com/u/15707718/boot.zip
De zip bevat NTLDR, en nog wat files die nodig zijn voor het opstarten.
Nogmaals het kan zijn dan sommige files er al op staan. Als dat het geval is moet je desbetreffende files niet overschrijven.

Gr,
Maxim
 
Heel erg bedankt voor de moeite. maar ik snap het niet helemaal.
Ik moet die zip dus downloaden maar hoe ga ik hem op mijn systeem zetten als die niet opstart?

Bedankt voor het meedenken iig!

Mvg


edit: je bedoelt dat ik via iemand anders systeem mijn hardeschijf er bij aansluit? en dan de bestanden overzette?
 
Laatst bewerkt:
Heb je een extra pc mischien waaraan je de HDD kan aansluiten? of een Windows xp Boot cd, of appart OS? Wat je kan proberen is om een OS
op een USB te zetten. Mischien komt hier wel een os voor van Helpmij (later) maar voor nu denk ik wel dat ubuntu ofzo wel werkt:
Zie methode 2: http://www.ubuntu.com/download/ubuntu/download

Gr,
Maxim
 
SUPER ERG BEDANKT!!!

Ik ben UBUNTU al aan het opstarten ( duurt wel lang :p )

bedankt voor de super oplossing!
 
Hoort dat eigenlijk wel zo lang te duren? ik zie de puntjes wel steeds verder laden zegmaar.

Oeps heb iets fouts gedaan heb in die USBinstaller een versie te nieuw aangeklikt:eek:
 
Potverdomme!

Ik zit in in ubuntu en zie nu dat windows XP op D is geinstaleert waar mijn belangrijke bestanden opstonden!!!!

Is er een manier om een geformateerde schijf de gegevens weer terug te halen?
Ik ben nu echt de Luul er staan allemaal school bestanden op:(
 
Ik ben in ubuntu nou maar ik heb ze in de windows map gedaan van C ( die bestanden ) en het werkt niet.

In welke map moet het precies? want heb ze al in de boot map gezet waar niks instond ( op C ) en in de windows map op C.
 
Je bent de boel ernstig in de war aan het schoppen op het moment!!! Even STOPPEN!!!

Probeer eerst even met F8 naar de Herstel Console van Windows 7 te komen (moet je een beetje slag van hebben). Als dat lukt, probeer dan via Repair my computer naar de Command prompt te gaan.

Lukt dat, meld dat hier dan even terug.
 
Ok. Haal even de Hiren's Boot CD op & brand die naar CD. Start daarmee mini-XP op. Klik dan HBCD Menu, Menu, Partition/Boot, Partition Wizard Home Edition.

Zoek daar in de partitie-letter waarop je 7 staat, RechterMuisKlik, Modify, Set active.
Afsluiten, HBCD eruit, herstarten.
 
ok, ja effe wachten dit verranderd de zaak wel wat..
Je kan niet zomaar een windows map naar ergens anders sturen, want die denkt nog dat in in D: staat.
Ik vrees voor een nieuwe installatie. Wat betreft die NTLDR , je zou eigenlijk moeten weten of je bios
wel weet of hij van D\ C\ of E\ wilt opstarten, maar dat is nu niet duidelijk (meestal Least Drive letter (dus c) )

Gr,
Maxim
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan