gegevens controleren in een veld

Status
Niet open voor verdere reacties.

scarie

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2004
Hello,
Graag zou ik een manier te weten komen om de eerste 3 letters die in een veld worden ingevuld te onderscheppen en een controle er op te doen. Bijvoorbeeld , in een veld staat "competitie voor gevorderden".Hoe kan ik nu die com van competitie onderscheppen

Dank bij voorbaat
Scarie

Met deze functies moet je je kunnen behelpen:)

Deze functies komen uit mijn schoolboek van visual basic maar zijn evengoed te gebruiken in vba, dus ook in acces.Kijk maar is in de bijlage.

Bijlagen

hawel, hetgeen ik wil zeggen ga ik nu uitleggen...Ik heb een tabel met verschillende dansdisciplines in het besturingselement "benaming", zoals jazz, funk, enz...
en daartussen staan competitielessen zoals , competetitie voor gevordenden, competetitie funk enz...Deze lessen mogen in het formulier alleen maar toegevoegd worden door de lesgevers en niet door de gebruiker die de normale lessen inschrijft. Dus moet ik in de keuzelijst (waar al de lessen invoorkomen) een blokkering doen als de gebruiker toch een competitieles selecteert .Daarom wil ik die eerste drie letters nl com onderscheppen en daar een displaymessage op zetten om de gebruiker er attent op te maken dat dit niet toegelaten is. Ik zou dan een wachtwoord ontwerpen voor de lesgevers die dan wel deze lessen kunnen toevoegen. Ingewikkeld is het wel maar deze dansgroep heeft het zo gevraagd.

Groeten
Scarie

Ik zou bij “bij wijzigen”een wachtwoord inputbox maken … denk dat wat je wilt wel kan maar ik kan je niet helpen tot nu toe sorry

is het niet handiger om voor je beschermde items een aparte tabel te maken , die dan weer alleen toegangkelijk is voor geautoriseerde gebruikers

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan