gegevens door UserForm verplaatsen in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Freddy Fireman

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2009
Goedendag,

Ik heb wat vraagjes over VBA in excel, daar ik er zelf niet meer uit kom.

Ik heb een database gemaakt t.b.v administratie jeugdbrandweer in excel, die goed werkt maar wil hem automatisch laten verlopen. Bijvoorbeeld als een lid uit dienst gaat, deze doormiddel van het userform uit het overzicht haalt en verplaatst naar archief. ik heb mijn vragen hieronder wat helder gemaakt.

1. Jeugdlid in het UserForm uit dienst melden, waardoor deze uit het overzicht jeugdleden en toetsen gaat en verplaatst wordt naar archief met de uit dienst datum in kolom P. (knop en form al gemaakt onder werkblad overzicht jeugdleden)
2. Bij werkblad toetsen d.m.v het userform dat ik gemaakt heb de datum van de behaalde toets invullen en dit plaatsen in de juiste kolom op dit werkblad.
3. O ja, voor ik het vergeet. Is er een mogelijkheid om het overzicht op alfabetische volgorde te krijgen, is mij niet gelukt.

Als iemand mij kan helpen heel graag, ik heb het bestand bijgevoegd.

groeten

Freddy

Bekijk bijlage Jeugdbrandweer administratie.xls

Freddy Fireman,

Ik denk dat als je in Helpmij bij Excel kijkt een heleboel kan vinden over gegevens weg schrijven.
Ook over gegevens verwijderen.
Dat wordt daar namelijk nogal vaak behandeld.
Dus even zoeken en je kunt zo de macro's downloaden en desnoods aanpassen naar eigen wensen (behoefte)
Klik rechts boven aan de lijst op Doorzoek dit forum en vul Gegevens wegschrijven in en klik op go en zie de vragen.

Laatst bewerkt:
Ik heb heel het forum doorgespit wat excel betreft, maar kom er niet aan uit. Bij de zoekopdracht kwam ik grappig genoeg op mijn eigen vraag terecht.

Ik weet te weinig van MS acces om een database te maken, dus heb ik bovengenoemde in excel geplaatst en dat gaat wel goed, ook met invulscherm gegevens en na knop vastleggen gegevens, schrijft VBA de gegevens naar 2 werkbladen, overzicht en toetsen.Dit werkt allemaal geweldig, maar denk dat ik een te moeilijke taak wil met excel, of is mijn vraagstelling wel mogelijk binnen excel?

groetjes

Freddy

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan