• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens draaitabel groeperen per seizoen

Status
Niet open voor verdere reacties.

blmsth

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2013
Hallo

Ik heb een Excel tabel met data (dag, maand, jaar) tussen 2013 en 2018. Nu had ik graag deze data willen groeperen per seizoen (er dient geen rekening gehouden te worden met de jaartallen!).
Ik denk aan een draaitabel, maar kan iemand mij zeggen hoe ik nu de data kan groeperen per seizoen?
In bijlage alvast een voorbeeldbestand, waar ik de overtollige kolommen hebben verwijderd...

Alvast bedankt voor de info!
Tom

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Datumfilters misschien of misschien een hulpkolom. Zou gemakkelijker iets over te zeggen zijn met een voorbeeldbestand.

Bijna goed... hier werk je met kwartalen, ik wil echt een groepering per seizoen m.a.w. tussen 21/12 en 21/3, tussen 21/3 en 21/6, tussen 21/6 en 21/9 en uiteindelijk tussen 21/9 en 21/12. Dit is belangrijk om een juiste analyse te kunnen maken...

Een optie met hulpkolom waarin de periode bepaald wordt waarin de datum ernaast valt. Op basis hiervan kun je dan groeperen in de draaitabel.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bijna goed... Dat was al een slecht voorteken!

Bijna goed... Dat was al een slecht voorteken!

Als ik iets fout heb gedaan of geschreven, graag rechtstreeks me mij hierover communiceren dan... Ben zowel AlexCel als cow18 dankbaar voor hun snelle hulp!!

Niets fout, geen problemen. :D

Veel plezier met de oplossing en tot de volgende vraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan