• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens + en - verzamelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pwakamminga

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2008
Ik heb de volgende vraag

Ik heb een bestand gemaakt waarin ik twee tabbladen vul Correctielijst en saplijst.
In het werkblad laat ik de twee bij elkaar komen en staan er formules in die als uitkomst positief of negatief zijn.

Vraag:
Een deel van deze waarde ca 10% en groter wil ik in het voorblad laten terug komen (+ en – waarde)gesorteerd kolom K werkblad.
In het gedeelte groen positief en in gedeelte geel negatief.

Waarna ik een rede kan invoeren zodat de grafiek wordt gevuld op het voorblad.

Alvast bedankt:o

Pieter

Bijlagen

Niet helemaal begrepen, denk ik toch.
Toch maar iets uitgewerkt.

Cobbe

Laatst bewerkt:
Cobbe,

Ik ben niet duidelijk geweest ik hoop dat dit duidelijker is.
De gegevens (kolom A t/m H in het werkblad.) die een afwijking hebben van die 10% (kolom K) of meer.
Deze wil ik op het werkblad laten terug komen. (die heb ik nu door middel van knippen en plakken er in geplaatst)
In het bereik A36 tot H65 voor de positieve waarde ik [werkblad kolom K]
En in het bereik A66 tot H100 de negatieve waarde van [werkblad kolom K]

Ik hoop dat dit duidelijker is.

Groet Pieter:o

Pieter,

En nu nog hopen dat er iemand te vinden is om de blanco regels er tussen uit te halen.
Maar intussen is het toch al bruikbaar.

Cobbe

Laatst bewerkt:
Cobbe,

Ja dit is wat ik graag wilde bereiken mijn dank hiervoor.
De lege regels zouden nog wel weg moeten omdat de sap en correctie lijsten veel langer zijn dan het voorbeeld
En dan zou ik de verzamellijst langer moeten maken.

Groet Pieter

Pieter,

Is mijn vb bestand een optie of zie je het liever met een formule?
Draaitabel lijkt mij eventueel ook mogelijk...

Bijlagen

beste tim

ik zou het liever zien in een formule. omdat ik denk dat ik de ruimte van het celberijk in het voorblad niet groter hoef te maken. terwijl de gegevens velden wel groter kan worden.

groet pieter:o

Pieter,

Dmv een autofilter lukt het mij, aan de hand van een formule moet ik enige tijd prutsen. zal morgen even kijken. Misschien dat ik er wat uit kan halen!

Een oplossing zonder lege regels. Ik heb gebruik gemaakt van een hulp kolom (AA). Dit hoeft niet perse, maar zonder wordt de formule in kolom A nogal lang, en moeten de matrix formules dubbel worden uitgevoerd.

Voor de duidelijkheid, in kolom AA staan matrix formules. Als je deze wilt wijzigen zal je daarna moeten bevestigen met SHIFT-CTRL-ENTER ipv ENTER.

Bijlagen

In jou geval vist hij nog niet de lege cellen eruit babo, of heb ik dat mis?
Ik heb wat gegevens van Cobbe laten staan, vandaar dat het zo lijkt. Ik heb mijn formules alleen gezet in kolommen A en AA, in rijen 34 t/m 46 (kolom A) en t/m 47 in kolom AA.
Die gegevens in rij 79 (van Cobbe) zie je bij mij al staan in rij 36.

Paul helemaal top maar.
Ik heb het document iets moeten aanpassen.
In dit voorbeeld zitten nu twee complete lijsten die geïmporteerd worden in het werkblad komen deze samen. In het werkblad voorbeeld uitkomst heb ik het deel geacteerd in twee kleuren die terug moet komen op het voor blad (wel eerst gesorteerd op kolom k aflopend)
Maar helaas kreeg ik een fout in de formule wat heb ik niet goed gedaan.

Groet pieter

Bijlagen

Paul helemaal top maar.
Ik heb het document iets moeten aanpassen.
In dit voorbeeld zitten nu twee complete lijsten die geïmporteerd worden in het werkblad komen deze samen. In het werkblad voorbeeld uitkomst heb ik het deel geacteerd in twee kleuren die terug moet komen op het voor blad (wel eerst gesorteerd op kolom k aflopend)
Maar helaas kreeg ik een fout in de formule wat heb ik niet goed gedaan.

Groet pieter
Een aantal dingen gaan niet goed:
Je hebt een fout melding staan op "werkblad" vanaf rij 128. Als je die fout meldingen oplost zal het goed gaan. --> formule voor K128 wordt:
Code:
=ALS(D128="";0;J128/D128)
vervolgens doortrekken naar beneden.
De gedefinieerde naam "Productie" verwijst naar A2 t/m L100, terwijl dit moet zijn A2 t/m L155
Tevens sorteert mijn formule niet, maar filtert hij alleen. Het produkt met het hoogste percentage komt niet vanzelf bovenaan.

voor het gemak toch maar even zelf aangepast.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan