Gegevens excel Importeren in Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

PeterDV123

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jun 2008
Hallo allemaal

is het mogelijk om uit verschillende excel rekenmodules bepaalde uitkomsten (vermeld op een uitkomsten sheet) in 1 access database te importeren? Het zijn er een stuk of 1000 dus dat handmatig doen is een probleem.
Ik heb al geprobeerd om contact te krijgen met een excel file vanuit access maar hier krijg ik al de melding "De wizard kan geen toegang verkrijgen tot informatie in bestand ... Controleer of het bestand bestaat en de juiste indeling heeft". Als ik alle indelingen (wat ook mag zijn) van al die excel files moet aanpassen moet ik ze toch ook weer allemaal openen.
We zijn hier nu al een tijdlang mee bezig en hebben bv ook geprobeerd alles in een excel sheet te importeren.

Nogmaals in het kort is het moegelijk die gegevens te importeren of kunnen we het beter op een andere manier proberen.

Alvast bedankt.

groet Peter

Welke Access versie gebruik je? In 2003 kan je je spreadsheet koppelen als een tabel en op die manier er gebruik van maken alsof het een tabel is.

Ik gebruik office 2007. Het is niet zozeer een tabel die gekoppeld moet worden maar uit een groot aantal dezelfde soort excel files een aantal gegevens verzamelen.

In het kort: De excel file bestaat uit plus minus 8 sheets waarvan er een gegevens bevat. (We hebben een aantal gegevens nodig voor een overzicht, bovendien is het handig als nacontrole.) Deze sheet heet Overzicht Maatregelen. Ten eerste heb ik het klantnummer nodig. Deze staat in de bestandsnaam, bv FR2070. Dan uit de sheet [I83 & K83] ; [I114 & K114] ; [I122 & K122] ; [I130 & K130] Dit zijn paren waarbij de een een uitkomst is van de ander. Achter deze uitkomsten staat natuurlijk een formule en de rij [K***] staan in Euro's.

De gegevens die we al hadden zijn onvolledig en moeten nog worden aangevuld. het liefst in onze database waar al een gedeelte van deze gegevens staan vermeld of anders maar in een excel file. Mara voor de laatste heb ik wel weer wat meer gegevens nodig zoals adressen woonplaats ed. Als iemand me een beetje op weg kan helpen zou ik dit graag willen horen.

groet PeterDV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan