• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens exporteren van tabblad naar een andere in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

zanfa11

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2015
Beste

Ik heb een Excel bestand gemaakt met een macro dat het inschrijven van de nieuwe leden automatisch kopieert naar het tabblad “overzicht leden” maar als ik aanpassingen doe in het tabblad "gegevens" dan gebeurt er niets in tabblad "overzicht leden". Aangezien er regelmatig wijzigingen in het tabblad “gegevens” gebeuren (nieuwe leden, leden die stoppen, nieuw gsm nr …………) en dat ik alle gegevens wil bijhouden zou ik graag hebben dat Excel via een macro alle gegevens bewerkingen, veranderingen, aanpassingen die in het tabblad ”gegevens” gebeuren exporteert naar het tabblad “Archief”.
zie bijlage Bekijk bijlage overzicht spelers.xlsm

Alvast bedankt

Deze werkwijze heeft toch alles in zich om dit tot een goed einde te brengen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
gegevens exporteren van tabel naar een andere in excel

Beste

Hartelijk dank voou uw knap werk. Ik zou graag 5 rijen voor de titels willen invoegen. Ik wil ook de cellenbereik opmaken en converteren naar een tabel door een vooraf gedefineerde tabel lijst te kiezen. Alsnog wil ik "Creteria" vervangen door "voeg toe"

Hartelijk dank

Ik vind dat jij veel wil. :)
Dit is een ingebouwde functionalteit van Excel.
Het kost uren om dit na te bouwen in VBA
Dus is het m.i. handiger om uw bestand aan te passen aan dit formulier.
Je kan rechtstreeks in het formulier wijzigingen aanbrengen maar ook rechtstreeks in het werkblad.
Om een nieuw lid toe te voegen kies je voor 'nieuw' en 'criteria' dient om te zoeken naar een datum, naam, geslacht enz....

Als dat geen gemakkelijke werkwijze is.

Bijlagen

Beste
bedankt voor uw reactie. Ik kan geen rijen bijvoegen voor de titels.
GRT

Dat lukt zo, zie bestand.
Dat lukte niet doordat het formulier zoekt naar gegevens van de tabel in A1:B2
Als daar geen gegevens staan levert dat een fout op.
Dan zoek je een omweg en dat lukt via naambereik 'database'.

Je kan nu de titels invullen boven je tabel.

Bijlagen

Beste

Hartelijk danK :thumb:, het werkt en ik ben zeer blij. U bent een expert. Nu nog een vraagje: zou het mogelijk zijn om het tabblad "gegevens" te beveiligen met de mogelijkheid om het formulier te blijven gebruiken inclusief nieuwe inschrijvingen?

Alvast bedankt

Hoop dat dit goed genoeg is.

De andere bladen zijn verborgen, simpel op te roepen via rechtermuisklik op tab 'Gegevens'

Als het nodig is kan ik deze ook verbergen zodat enkel jij er aan kan, laat maar horen.

Bijlagen

Beste Cobbe

Mijn probleem is volledig opgelost:D en ik ben u zeer dankbaar:thumb:.

Met vriendelijke groet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan