• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens filteren uit tabel en samenvoegen in nieuw tabblad

• Onderwerp starter Onderwerp starter jdj85
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jdj85

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2016
Hallo iedereen,

Wij zijn bezig met het optimaliseren van onze klachtenregistratie. Momenteel wordt alles in een groot Excel bestand bijgehouden.
Iedere week wordt er per "behandelaar" een afdruk gemaakt, met de nog openstaande klachten. Hier gaat enorm veel tijd inzitten omdat er per behandelaar gefilterd wordt, waarna er kolommen tijdelijk verwijderd worden, vervolgens worden de noodzakelijke kolommen met gegevens gekopieerd naar een nieuw bestand, zodat deze leesbaar op A4 formaat afgedrukt kan worden (niet alle kolommen uit de hoofdtabel zijn noodzakelijk om op de afdruk te laten zien).

Mijn insteek is om per "behandelaar" een apart tabblad aan te maken, waar de openstaande klachten automatisch in worden overgezet. Zodoende kan er dan, door het selecteren van alle tabbladen, eenvoudig een afdruk gemaakt worden van alle openstaande klachten per behandelaar.

Kan dit via formules in Excel? Of moet er in VBA geprogrammeerd worden?
De tabel wordt dagelijks aangevuld met nieuwe storingen (en dus ook nieuwe rijen).

Om e.e.a. te verduidelijken heb ik een voorbeeld bestand toegevoegd als bijlage. Bekijk bijlage VoorbeeldExcel.xlsx

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Je kunt toch gewoon filteren?
Het makkelijkste is om het dataveld met de klachten op te maken als tabel.
En vervolgens een slicer in te voegen voor de kolom: "Behandeld door".
Je hoeft dan niet voor ieder persoon een tabblad te maken.
Bekijk bijlage VoorbeeldExcelGijs.xlsx

:thumb:

Laatst bewerkt:
Beste Gijsbert,

Bedankt voor je reactie.
Ik zie alleen geen optie om een Slicer in te voegen (zou normaal in tab "Gegevens" onder "Sorteren en Filteren" moeten staan?).
Edit: ik heb zojuist gelezen dat in Excel 2010 alleen een slicer kan worden toegevoegd in een draaitabel. Helaas hebben wij geen Excel 2013 of hoger in onze Citrix omgeving :(.

Ik weet ook niet of dit echt de gewenste oplossing is, aangezien er ongeveer 4 van de in totaal 20+ kolommen geprint moeten worden op het overzicht per behandelaar.
Momenteel wordt alles handmatig gefilterd per behandelaar, dan worden de overbodige kolommen tijdelijk verwijderd, en worden vervolgens de kolommen geprint zodat we per behandelaar een overzicht hebben met openstaande klachten.
Dit proces wordt voor iedere behandelaar herhaalt. Dit kost echter behoorlijk wat tijd en er kunnen fouten gemaakt worden.

Laatst bewerkt:
Hoewel een draaitabel de ideale oplossing is voor dit probleem (zie voorstel van VenA), blijkt dit voor u geen optie te zijn.
Ik heb dan maar een andere mogelijkheid gemaakt.(Indien ik je vraag goed begrepen heb.)
De niet afgehandelde klachten van de gekozen "behandelaar", worden gekopieerd naar Blad2.
Blad2 kan dan telkens geprint worden.
Onderstaande Quote blijft wel een probleem!!!
aangezien er ongeveer 4 van de in totaal 20+ kolommen geprint moeten worden op het overzicht per behandelaar.
De kolommen die je niet wilt afdrukken, moet je eerst verbergen,dan printen, en daarna terug tonen.(met vba)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan