Hallo iedereen,
Wij zijn bezig met het optimaliseren van onze klachtenregistratie. Momenteel wordt alles in een groot Excel bestand bijgehouden.
Iedere week wordt er per "behandelaar" een afdruk gemaakt, met de nog openstaande klachten. Hier gaat enorm veel tijd inzitten omdat er per behandelaar gefilterd wordt, waarna er kolommen tijdelijk verwijderd worden, vervolgens worden de noodzakelijke kolommen met gegevens gekopieerd naar een nieuw bestand, zodat deze leesbaar op A4 formaat afgedrukt kan worden (niet alle kolommen uit de hoofdtabel zijn noodzakelijk om op de afdruk te laten zien).
Mijn insteek is om per "behandelaar" een apart tabblad aan te maken, waar de openstaande klachten automatisch in worden overgezet. Zodoende kan er dan, door het selecteren van alle tabbladen, eenvoudig een afdruk gemaakt worden van alle openstaande klachten per behandelaar.
Kan dit via formules in Excel? Of moet er in VBA geprogrammeerd worden?
De tabel wordt dagelijks aangevuld met nieuwe storingen (en dus ook nieuwe rijen).
Om e.e.a. te verduidelijken heb ik een voorbeeld bestand toegevoegd als bijlage. Bekijk bijlage VoorbeeldExcel.xlsx
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Wij zijn bezig met het optimaliseren van onze klachtenregistratie. Momenteel wordt alles in een groot Excel bestand bijgehouden.
Iedere week wordt er per "behandelaar" een afdruk gemaakt, met de nog openstaande klachten. Hier gaat enorm veel tijd inzitten omdat er per behandelaar gefilterd wordt, waarna er kolommen tijdelijk verwijderd worden, vervolgens worden de noodzakelijke kolommen met gegevens gekopieerd naar een nieuw bestand, zodat deze leesbaar op A4 formaat afgedrukt kan worden (niet alle kolommen uit de hoofdtabel zijn noodzakelijk om op de afdruk te laten zien).
Mijn insteek is om per "behandelaar" een apart tabblad aan te maken, waar de openstaande klachten automatisch in worden overgezet. Zodoende kan er dan, door het selecteren van alle tabbladen, eenvoudig een afdruk gemaakt worden van alle openstaande klachten per behandelaar.
Kan dit via formules in Excel? Of moet er in VBA geprogrammeerd worden?
De tabel wordt dagelijks aangevuld met nieuwe storingen (en dus ook nieuwe rijen).
Om e.e.a. te verduidelijken heb ik een voorbeeld bestand toegevoegd als bijlage. Bekijk bijlage VoorbeeldExcel.xlsx
Alvast bedankt voor jullie reacties!