Gegevens formulier kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

deSmid

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2001
Berichten
307
Ik heb in Word (office2000) een formulier gemaakt voor het aanleggen van persoonlijke gegevens van deelnemers binnen een project. Pasfoto in frame geplaatst binnen dit formulier en vervolgens beveiligd en opgeslagen. Als ik dit formulier opvraag, open kan ik gegevens precies invullen zoals de bedoeling is en vervolgens opslaan.

Het probleem is als ik zo'n ingevuld formulier heb en ik waag het de beveiliging er af te halen om bijv de pasfoto te actualiseren en ik beveilig dit formulier weer, ben ik alles kwijt. Is dit probleem te omzeilen of is de keuze van formulier gebruiken verkeerd voor zo iets?

Grt,
deSmid.
 
klopt

Inderdaad, indien je in Word 2000, de beveiliging van formuliervelden haalt, is hij ook de waarde kwijt.

Mogelijke oplossingen
- Probleem is opgelost in Word XP.
- een databank maken en het formulier koppelen met de databank
- werken met secties en de tekst gewoon laten invullen in obeveiligde zones
- via VBA invulformulier het document laten invullen als gewone tekst en laten beveiligen
 
Hai,

Maak in jou Normal.dot gewoon een eigen procedure in VBA om de beveiling van het document af te halen en er weer op te zetten.

Dus:
Code:
Sub UnprotectDoc()
    ActiveDocument.Unprotect Password:="Test"
End Sub

Sub ProtectDoc()
    ActiveDocument.Protect Type:=wdAllowOnlyFormFields, _
                NoReset:=True, Password:="Test"
End Sub
De Parameter NoReset staat nu op True dus nu blijven de waarden staan..zet je deze op False dan gaan ze net als nu (met de knop op werkbalk formulieren) weg!

Succes! :thumb:
 
Joost, opnieuw om weer blij van te worden.
:)

Ik was al in de veronderstelling een berg werk te hebben om een andere opzet te maken. Is dus niet nodig.
De macro's in de menubalk geplaats voor 't gemak.

Grt,
deSmid.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan