• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens genereren vanuit ander bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hunuloeloe

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2016
Beste helpers,

Ik heb een vrachttarief calculator gemaakt die met een druk op de knop gegevens opslaat in het bestand "Overzicht". Echter om met de gegevens uit het overzicht bestand te willen werken heb ik een bewerkbaar overzicht nodig. Bijgevoegd vind het bestand, dit is een exact kopie qua opbouw als het overzicht bestand. Mijn vraag is nu of ik met een druk op een knop gegevens uit het bestand "Overzicht" kan kopiëren naar het bestand "Bewerkbaar Overzicht"?
Zoja wie o wie heeft een mooie oplossing :)
Bekijk bijlage Bewerkbaar Overzicht.xlsx

bv

Code:
Sub VenA()
c00 = "pad en naam andere bestand"
With GetObject(c00)
  ThisWorkbook.Sheets("Blad1").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 22) = Application.Transpose(.Sheets("Blad1").Cells(1).Resize(22).Value)
  .Close 0
End With
End Sub

Dank voor je reactie ik heb jou code als volgt ingevoerd maar dit geeft niet het gewenste resultaat
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
c00 = "I:\Anthony\Tool\Overzicht.xlsx"
With GetObject(c00)
  ThisWorkbook.Sheets("Blad1").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 22) = Application.Transpose(.Sheets("Blad1").Cells(1).Resize(22).Value)
  .Close 0
End With
End Sub
Ik krijg namelijk alleen de gegevens uit de 1 kolom over enkele rijen inbeeld

Het is de bedoeling dat die alles letterlijk kopieerd en hierbij de opzet behoudt (zoals ik eerder aangaf de opbouw van beide bestanden zijn hetzelfde)

Ik hoop dat dit misschien wat verduidelijking wekt.

De vraag is nogal algemeen dus vandaar een algemene oplossing. Je weet nu hoe je gegevens uit een ander bestand kan halen. Dus lijkt mij de rest niet zo moeilijk meer.

Zou je misschien willen vertellen wat elk gedeelte van jouw code doet? Ik ben namelijk aan het puzzelen maar ik zie het verband nog niet... :confused:
Alvast bedankt :)

Maak de vraag wat concreter.

Om alles te kopiëren
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
With GetObject("I:\Anthony\Tool\Overzicht.xlsx")
  .Sheets("Blad1").Cells.Copy ThisWorkbook.Sheets("Blad1").Cells(1)
  .Close 0
End With
End Sub

Dankjewel dit is precies wat ik zocht :)
Echter zou ik nog 1 ding willen weten, hoe zorg ik ervoor dat rij 1 en 2 leeg blijven? <-- zodat de knop/button gegevens genereren niet in de tekst staat:rolleyes:

Code:
.Cells([COLOR="#FF0000"][SIZE=4]3,[/SIZE][/COLOR]1)

Of ik doe iets fout of dit stukje code is niet goed maar ik krijg de volgende foutcode:
1004, Als u alle cellen van Excel-werkblad in het huidige werkblad wilt plakken, moet u plakken in de eerste cel (A1 of R1K1)

Betreft dit gedeelte
.
Code:
Sheets("Blad1").Cells.Copy ThisWorkbook.Sheets("Blad1").Cells(3, 1)

Code:
Sheets("Blad1").Cells[COLOR="#FF0000"](1).currentregion[/COLOR].Copy ThisWorkbook.Sheets("Blad1").Cells(3, 1)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan