feint
Gebruiker
- Lid geworden
- 3 jun 2008
- Berichten
- 273
Ik heb een bestand met klantengegevens in word. Deze moet ik uiteindelijk allemaal in excel hebben staan in een goede volgorde om deze daarna te uploaden in een sql database.
in word staan de gegevens op het moment als volgt
naam1
adres1
stad1
naam2
adres2
stad2
in excel moet het als volgt komen te staan
naam adres stad etc etc
en dan alle gegevens onder elkaar dus
naam1 adres1
naam2 adres2
naam3 adres3
naam4 adres4
nou zou je het bij kleine aantallen met de hand kunnen doen. maar het gaat hier dus over meer als 400 gegevens. om dit met de hand te gaan doen is onbegonnen werk.
heeft iemand misschien een idee of een macro of iets dergelijks waardoor ik gegevens kan sorteren op volgorde zoals hierboven aangegeven?
links naar websites etc zijn altijd welkom
alvast bedankt!
in word staan de gegevens op het moment als volgt
naam1
adres1
stad1
naam2
adres2
stad2
in excel moet het als volgt komen te staan
naam adres stad etc etc
en dan alle gegevens onder elkaar dus
naam1 adres1
naam2 adres2
naam3 adres3
naam4 adres4
nou zou je het bij kleine aantallen met de hand kunnen doen. maar het gaat hier dus over meer als 400 gegevens. om dit met de hand te gaan doen is onbegonnen werk.
heeft iemand misschien een idee of een macro of iets dergelijks waardoor ik gegevens kan sorteren op volgorde zoals hierboven aangegeven?
links naar websites etc zijn altijd welkom
alvast bedankt!