• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens goed weergeven

• Onderwerp starter Onderwerp starter feint
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

feint

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2008
Ik heb een bestand met klantengegevens in word. Deze moet ik uiteindelijk allemaal in excel hebben staan in een goede volgorde om deze daarna te uploaden in een sql database.

in word staan de gegevens op het moment als volgt
naam1
adres1
stad1

naam2
adres2
stad2

in excel moet het als volgt komen te staan

naam adres stad etc etc
en dan alle gegevens onder elkaar dus

naam1 adres1
naam2 adres2
naam3 adres3
naam4 adres4

nou zou je het bij kleine aantallen met de hand kunnen doen. maar het gaat hier dus over meer als 400 gegevens. om dit met de hand te gaan doen is onbegonnen werk.

heeft iemand misschien een idee of een macro of iets dergelijks waardoor ik gegevens kan sorteren op volgorde zoals hierboven aangegeven?
links naar websites etc zijn altijd welkom

alvast bedankt!

Transponeren is het sleutelwoord.

Cobbe

Ik zit met het probleem dat alles in 1 vakje staat.
Het is ge-exporteerd van het programma KING en deze zet het zodanig neer dat alles in 1 vak komt dus

NAAM>Pietjanklaas (vakje1)
ADRES>sjengstraat 2 (Vakje 2)
etc
etc

Ik weet niet of iemand bekend is met KING maar zover ik weet is dat de enige manier hoe je met KING kan exporteren. het gaat hier over een paar duizend gegevens dus met de hand is ook al geen optie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan