• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens halen uit aangeleverd bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rodeloon

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2006
Berichten
12
Hallo allemaal,

Voor een activiteit werk ik met declaratieformulieren in Excel. Ik moet uiteindelijk de verschillende declaraties koppelen en in een verzamelblad zetten. Momenteel die ik het handmatig. Is dit ook gemakkelijker te doen dan handmatig de koppelingen te maken?

De declaratieformulieren worden door andere personen aangeleverd als aparte bestanden.

Als voorbeeld heb ik een versimpelde versie van 2 declaraties en het verzamelblad bijgevoegd
Bekijk bijlage Test declaratie 1.xlsx
Bekijk bijlage Test declaratie 2.xlsx
Bekijk bijlage Test verzamel.xlsx

Groet Rodeloon
 
Hoi Rodeloon,

Wat jij wil kan, geen probleem. Maar het vereist discipline van degenen die de sheets invullen. Excel telt nu eenmaal op wat jij wilt. Bedenk maar eens wat er fout kan gaan als (on)handige Joris een rij toevoegd op de verkeerde plaats.

Code:
=INDIRECT("'["&$H5&"]Blad1'!"&ADRES(8;KOLOM()+3)
In H5 zet je de naam van het bestand
RIJ en KOLOM zijn de kolommen die je wilt overnemen

Groet,
Jeroen
 
Hoi Jezet,

Bedankt voor het regeren, maar ik krijg je oplossing niet werkend.

Ik heb je formule in cel B5 gekopieerd en in cel H5 de naam van het bestand, in dit geval "test declaratie 1. xlsx" getypt
In cel B5 laat de formule zien in plaats van een uitkomst?

Kan je misschien uitgebreider uitleggen?

Groet Rodeloon
 
Hoi Rodeloon,



Het eerste wat je moet proberen is de formule zonder INDIRECT, je ziet dan de tekstuele verwijzing. Mogelijk dat er ergens een \ ontbreekt. Die zet je dan in je tekst erbij.

Als je zeker weet dat de tekst klopt dan zou het kunnen zijn dat de directory waar die bestanden staan niet dezelfde directory is waar je basisbestand staat.

Hoop dat het hiermee opgelost is.

Ik lees je vraag nog eens goed. Kijk eerst even bij celopmaak. Mogelijk staat die op tekst.
Het zou ook kunnen dat bij de werkblad opties externe koppelingen uitgeschakeld zijn. Hoe je dat moet aanpassen kan ik op dit moment niet zeggen, omdat mijn pc met excel bezet is tbv een schoolopdracht.


Groet,
Jeroen
 
Laatst bewerkt:
Hoi Rodeloon,

ik weet al waar het fout gaat. Je kunt geen externe koppeling maken met INDIRECT naar een gesloten bestand. Met VBA is dit wel mogelijk. snb heeft dit op een andere website al eens op 7 verschillende manieren uitgewerkt. Zoek op Google naar "Vert.zoeken/verwijzen in een ander (gesloten) excel doc" en je komt uit bij de juiste link.

Groet,
Jeroen
 
Hoi Jeroen,

Ik heb Indirect al op verschillende wijze geprobeerd te schrijven zonder resultaat.
Wel ben ik er achter gekomen dat met de formule ='[bestandsnaam] blad#'!celnaam je een verwijzing kan maken naar een cel in een bestand in dezelfde map.
Ik bekijk nog even of je zoek tip een mooiere manier oplevert!

In ieder geval bedankt voor de hulp ik sluit deze topic.

Groet Rodeloon
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan