gegevens importen nieuwe outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

sus4n

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2009
Berichten
25
hoi
ik heb zojuist de nieuwe outlook 2010 geinstalleerd op een nieuwe laptop.
Nu staan al mijn oude mail gegevens op een andere laptop (outlook 2007).
Ik heb al wel 2 emailaccounts ingesteld maar hoe krijg ik nu alle gegevens van de oude outlook in de nieuwe outlook?
alvast bedankt voor jullie reactie!
Gr. susan
 
In 2007, ga je naar bestand, daar zal je de optie zien staan:
importeren/exporteren
Dan kies je exporteren naar .pst bestand.

Je zet het .pst bestand dat je krijgt op een usb/harde schijf en zet dit op een gekende plaats op de nieuwe laptop.

In 2010, doe je net hetzelfde maar daar kies je importeren van .pst bestand.
Na deze korte procedure (die wel wat tijd kan kosten) zullen je gegevens overgezet zijn.

Ik heb nog een linkje gevonden, waar het waarschijnlijk een beetje duidelijker staat uigelegt: klik

MvG,

Driodor
 
Thanks voor de toelichting. Ik heb het bovenstaande uitgevoerd maar ik mis mijn verzonden emails. Ik had ongeveer 12 mail accounts in Outlook 2000 (de PST-bestanden hadden de volgende format: Out[naam mailbox]-00000013.pst, het laatste gedeelte is variabel en heeft een getal van tussen de 000000 en de 00000013 maar soms ook nog een letter er achter). Ik had voor bijvoorbeeld 1 van de account ingesteld dat de verzonden items op de laptop zelf opgeslagen werden ipv op de server. Ik had wel IMAP niet POP. Als ik een van de pst bestanden importeer ontbreekt de submap van verzonden items. Of beter gezegd: de map 'sent' staat er wel maar geeft niet de verzonden mails weer.

Enig idee hoe ik deze kan terug halen? Of staan de verzonden item in een algemene pst map? Ik heb bijvoorbeeld ook een archive.pst bestand en deze is ongeveer 1,9 Gb. Mijn hoofd mail account pst bestand is bijna 600 Mb. Aangezien de inbox mailtjes gewoon op de server altijd opgeslagen staan neem ik (hoopvol en voorzichtig) aan dat hierin mijn verzonden bestanden staan. Als dat het geval ik waarom krijg ik dan mijn oude verzonden items niet te zien als ik dat pst bestand importeer?

Wat mis ik...?

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Ok gevonden!!! Er staat ook nog links bovenin, boven alle mailboxen en net onder Favorieten, 'Outlook'. Hier staat ook nog een 'Postvak IN" en een map 'Verzonden items'. In de verzonden items vind ik de verzonden mails die ik kwijt was,...pffew.

Maar wat is het toch een zooitje met mijn mailboxen en verzonden mailboxen. Moet ik toch anders doen (op de server zetten is helaas geen optie omdat ik bij mijn huidige provider niet zoveel ruimte krijg op verzonden mails te bewaren :-~)

Groet aan allen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan