• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens importen uit diverse werkbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

baanm

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2012
Berichten
23
Beste,

In mijn "overzicht" werkbook heb ik in kolom A (nu max 999), middels samengestelde tekst, verschillende (bronbestands)filenamen staan.
Nu wil ik graag op diezelfde (999) regels, de waarden (rood) uit het bronbestandcel "projdescription" , "article" importeren/updaten in de rode velden van het overzicht.

(In de bijlagen heb ik e.e.a. met handmatige verwijzingen gemaakt (rode cellen), maar dat is onhoudbaar bij uitbreiding van het aantal projecten.)

Kan iemand mij op weg helpen met een macrobasis of een link naar een soortgelijke oplossing? (uitbreiden voor de rest van de info moet wel lukken)


Groet,

BaanM
 

Bijlagen

  • list of issues and projects.xlsm
    21,6 KB · Weergaven: 36
  • project 001 pen verbetering.xlsm
    16 KB · Weergaven: 24
  • project 002 gat verbetering.xlsm
    16 KB · Weergaven: 27
Laatst bewerkt:
Zonder voorbeeldbestandje denk ik het volgende:
Kopieer deze code van A1 naar I1 en G1
Code:
=TEKST.SAMENVOEGEN(projectspath;"\[COLOR="#FF0000"]project[/COLOR] ";$F$5;" ";$H$5;"\";"[COLOR="#FF0000"]project[/COLOR] ";$F$5;" ";$H$5;".xls")
Wijzig de rode markering in I1 in "projdescription" en G1 in "article".
Selecteer I1 en ga met je muiscursor rechtsonder in de cel staan zodat deze een zwarte plus wordt "+".
Klik deze vervolgens in en sleep hem naar I999.
Vervolgens herhaal je dit bij kolom G.

Mocht dit het niet zijn dan graag een voorbeeldbestand met je beoogde resultaat en zonder gevoelige info ;)
 
Laatst bewerkt:
bestandjes zijn nu toegevoegd aan originele vraag

Ik heb de bestandjes toegevoegd.
 
Beste Baanm,
Sorry voor de late reactie, maar had het gisteren behoorlijk druk.

Met je bestandjes snap ik de vraag een beter ;)
Als je perse een macro wilt zou ik deze eerst proberen op te nemen.
Je zou ook kunnen kiezen voor Open_Workbook en INDIRECT.
 
wat is de beste wijze van importeren?

Beste Spaarie,

Excuses zijn niet nodig. Ik ben me bewust, dat ik geen tijd kan claimen van mensen die vrijwillig willen helpen.

Allen,
Wat is de handigste manier om een aantal celinhouden per projectworkbook over te halen in mijn overzichtworkbook?

Met mijn beperkte excel/vba kennis denk ik aan de volgende manieren:
-) directe verwijzing (=[ander workbook.xlsm]celnaam) Nadeel: (vooralsnog) lastig te automatiseren.
-) Indirecte verwijzing. (waarschijnlijk wel te automatiseren, maar de files moeten stuk voor stuk (automatisch)geopend en gesloten worden.
-) bij update alle files stuk voor stuk openen en kopieren en plakken van de bewuste info middels macro met loop.

In mijn zoektocht kom ik de volgende zaken tegen:

1) In kolom A van mijn overzichtworkbook, heb ik middels tekstsamenvoegen:
Code:
=TEKST.SAMENVOEGEN(projectspath;"\project ";F5;" ";H5;"\";"project ";F5;" ";H5;".xlsm")
het volledig path van het bronbestand gedefinieerd: G:\VERKOOP\Product Management\Development\Projects\project 3 test\project 3 test.xlsm

In kolom I heb ik middels indirect:
Code:
=INDIRECT(A5&"projdescription")
getracht de inhoud van de cel met celnaam projdescription binnen te hengelen uit het bronbestand.
Tijdens het aanmaken van de formule en later tijdens het heropenen van het overzichtworkbook, heb ik het bronbestand (project 3 test.xlsm) geopend gehad.

Antwoord: #verw.

Wat doe ik fout?
Kan dit compacter (alles uit kolom A ook in kolom I?)

Als ik een directe verwijzing:
Code:
=+'[project 3 test.xlsm]general info + minutes'!projdescription
uitvoer krijg ik wel het juiste antwoord.
Moet ik toch de naam van het blad gebruiken? (geeft middel INDIRECT ook #verw)

2) Hoe kan ik op eenvoudige wijze de data die middels INDIRECT op gehaald is, up to date maken? Moet ik alle files (binnenkort 60 stuks) stuk voor stuk (door macro laten) openen en sluiten?

Heeft iemand een mannier om middels een macro, per project een aantal directe verwijzingen te creeeren?

Is er een betere manier hiervoor?

Groet,

Baan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan