• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens in ander tabblad weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wampie Beukies

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2009
Berichten
88
Hallo,

Ik heb een tabel voor urenregistratie, welke wekelijks wordt bijgewerkt. Nu wil ik de regels die betrekking hebben op een bepaald werk of voor een bepaalde opdrachtgever of van een bepaald persoon weergeven in een andere map. Dus ik heb bijvoorbeeld een extern bestand waar ik invul van welk werk ik van een bepaalde week (of alle weken) alle regels wil zien die daar betrekking op hebben. Nu los ik dat op via filters en copy-paste, maar dat is verre van ideaal.

Kan iemand mij op weg helpen met bijvoorbeeld een matrixformule of desnoods wat VBA?
 
De kaders ruwweg

Bekijk bijlage Uren Alle knutsel.xlsx

Bijgaand een eerste ruwe opzet met nu nog 5 tabbladen in 1 bestand. De databasebladen en de verslagbladen moeten in aparte bestanden komen.
In die verslagbladen wil ik dus alle regels zien die aan bepaalde criteria voldoen, waar ik dan vervolgens óók (sub)totalen van kan weergeven.
Met matrixformules kan ik wel de som of de max of gemiddelde etc. tevoorschijn halen, maar hoe krijg ik álle relevante regels overgenomen?
 
Opzetje.
De rest moet je zelf doen.
 

Bijlagen

  • Uren Alle knutsel.xlsx
    65,7 KB · Weergaven: 43
Ziet er goed uit! Top, dank je!

Is dit ook mogelijk met variabele invulvelden, zoals in tab 'ter facturatie'? Dat ik kan filteren óf op werk óf op BV?
 
Laatst bewerkt:
Dat kan door een hulpkolom toe te voegen aan de tabel 'invoer uren'.
in L3 en doortrekken:
Code:
=OF(I3='ter facturatie'!$B$2;J3='ter facturatie'!$B$3;K3='ter facturatie'!$B$4)
Je kunt de matrixformule dan naar die kolom laten verwijzen, vergelijkbaar met die in tabblad 'uren per week'
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan