• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens in bladen koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

teenbeat

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2009
Goed,

nu als beginner ga ik direct een vraag stellen over waarschijnlijk een van de moelijker opties van excel. Zal proberen duidelijk te zijn over de vraag.

Ik heb in 1e tabblad een selectie box staan, deze is gekoppeld aan een radiocode cq klant code. Ik heb twee bladen aangemaakt met gegevens.

Ik zou graag willen dat wanneer ik bv klant 380000 selecteer eronder het overzicht in text vorm willen zien. dus het overzicht bevat info over naam klant, adres, contactpersoon, telefoone en fax contactpersoon en bedrijf, welk type alarmdisplay, alarm code, etc. Eigenlijk de gegevens die in bijgevoegd word document staan op alle drie de pagina,s dit zou ik graag dan in dat overzicht willen zien. Indien nodig zou ik het gedeelte wat onder de selectie knop zou moeten komen, dus het overzicht dmv een printknop uit willen printen in een rtf overzicht of in de vorm die eruit ziet als bij gevoegd word document. is dit alles mogelijk en hoe ga ik als leek, te werk

hier de link als je de bestanden wilt bekijken waar ik het over heb

Laatst bewerkt:
bestudeer het voorbeeld in de bijlage eens.
Vooral de formules in D13-D15 op het werkblad 'Factuur'

Bijlagen

Goed,

hier de link als je de bestanden wilt bekijken waar ik het over heb

Ik heb bovenstaande link gevolgd , zou je niet beter je 3 tabbladen die je hebt gemaakt online zetten ? Ik zie in bepaalde bestandjes vertrouwelijke info staan

Laatst bewerkt:
heb bestanden gecheck, kweet niet waar je seris hebt zien staan, maar ik kan dat niet vinden. dus ga ik er ook niets aan aanpassen, maar bedankt voor de verwittiging:thumb:

inderdaad dat had ik niet gezien, zal dit weghalen
:thumb:

Probeer om een voorbeeld te geven via je drie werkbladen , want er staat nog andere info im >> msu.aar..... enz .
Je kan je bestand altijd terug trekken en het andere in de plaats zetten ;) doe ik met mijn jpg nu ook .

hoe kan ik dat eruit halen

Klik in je eerste posting op aanpassen > daarna op ga geavanceers < dan op bijlage < dan op beheer bijlage , daar kan je het bestandje wijzigen of weghalen of een ander in de plaats zetten , de info in jouw bestandje bevat gevoelige info ;)

en nu want ik krijg het er blijkbaar niet uit. heb hem nu als xlsx in )plaats van xlsm

Bijlagen

Dit is inderdaad wat ik zoek, maar zou het mogelijk zijn om het bv zodra je in selecteie kiest, het eronder komt te staan zoals het word document, maar dan vooral de eerste en tweede pagina daarvan. En is er een mogelijkheid om wanneer je een bepaalde selctie in bovenste selectie heb genomen, dat je dan eventueel het word document direct kan laten afprinten. of iets gelijksoortig.

Bijlagen

Ik denk dat het beter zou zijn dat je het word dokument omzet naar excel en het in de desbetreffende cellen laat terecht komen .
Ik ben nu aan het werk , wil er deze week wel aan werken tenzij er zich anderen geroepen voelen om dit te fixen :confused:

aik zou blij als je dat zou willen doen, bedoel siplele code sga ik nog wel redden, uiteindelijk de moeileijker codes en programmatie in excel leer ik aldoende maar zover ben ik nog niet. maar zou je zeer erkentelijk hiervoor zijn als jij mij hiermee verder kunt helopen. alvast heel erg dank. zal dit regelmatig bekijken om te zien of er al iets is verandert. Ondertussen zal ik je aangepaste bestandje verder bestuurderen

thanx nogmaals

aik zou blij als je dat zou willen doen, bedoel siplele code sga ik nog wel redden, uiteindelijk de moeileijker codes en programmatie in excel leer ik aldoende maar zover ben ik nog niet. maar zou je zeer erkentelijk hiervoor zijn als jij mij hiermee verder kunt helopen. alvast heel erg dank. zal dit regelmatig bekijken om te zien of er al iets is verandert. Ondertussen zal ik je aangepaste bestandje verder bestuurderen

thanx nogmaals

IK zal mijn best doen om er de nodige tijd voor te vinden .

Sorry voor de taal fouten, had gisteren slaappil ingenomen daar ik nogal wat slaap problemen heb. dus nogmaals sorry voor de foutjes.

gr

roelof

re

Ok, trucker, ik begin het door te krijgen. zal straks voorbeeldje uploaden zodra ik dit volgend punt heb opgelost. Ik heb vier punten staan : nieuw, interventie, annulatie, wijziging. ervoor staan aanvink hokjes. Hoe kan ik deze nu koppelen zodat ze aangevinkt zijn automatisch wanneer er bv ja bij nieuw staat en uitgevinkt standaard. dat is het enige puntje waar ik nu mijn hoofd over breek. de rest van je formule heb ik nu door.

zie voorbeeldje aanvink

Bijlagen

Laatst bewerkt:
re

hier dus het beloofde voorbeeldje

trucker, hoop dat ik het inderdaad snap......:shocked:. het tabblad waar de gegevens staan is verborgen, dus die moet je dan eventueel ff naar boven halen

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan