• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens in cel automatisch opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

mvdvlist

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2016
Berichten
739
Hallo beste mede forumgebruikers,

ik wil in een workbook (voorbeeld bijgevoegd) graag automatisch de gegevens die in een cel "opmerkingen" worden ingevuld automatisch opslaan, want als iemand onbedacht in de cel klikt en begint te schrijven, zijn uiteraard de oude gegevens weg. Die moeten dus bij afsluiten of verlaten van de cel automatisch worden opgeslagen, mag in dezelfde cel (samengevoegde cellen, dus heel groot) of op een ander tabblad, dat ik bijvoorbeeld "Opmerkingen" noem. Misschien nog beter. Of beide voor de zekerheid. Bekijk bijlage OnderhoudvoorbeeldGetrokken.xlsmWel graag de laatst ingevoerde gegevens in de invoercel laten staan. Wie kan mij helpen als beginneling?

Alvast bedankt,

Maarten
 
Hoi,
Uw vraag oplossen kan alleen met VBA
VBA en samengevoegde cellen zijn niet echt vrienden,eerder vijanden
Als ik uw voorbeeld bestandje eens bekijk is het een verzameling van samengevoegde cellen.
Ik maak wel een voorzetje hoe je e.a. kan oplossen. je moet me wel een paar dagen tijd geven.
 
Dat is fijn. Ik wacht af. Bedankt alvast. Enne... Ik heb inderdaad gehoord dat samen gevoegde cellen en Vba vijanden zijn. Tot horens... Maarten
 
Hoi Maarten,
Kijk eens of de mekaniekers hiermee de opmerkingen nog kwijtspelen.
Als er vragen zijn dan hoor ik het wel.
 

Bijlagen

  • Maintenance.zip
    463,1 KB · Weergaven: 29
Nog een foutje ontdekt
 

Bijlagen

  • Maintenance (2).zip
    459 KB · Weergaven: 34
Bedankt

Bedankt gast0660,

jij bent wel uren bezig geweest, en ik ga zeker gebruik maken van dit alles...Wel moet ik nog wat invulvelden toevoegen en zo, maar dat is goed voor mijn oefening...Veel van je geleerd. En ook van anderen trouwens.

Hartelijk dank,

groet,

Maarten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan